Straatsburg

Duitsland, Bühl

Bij de reis zit een rondvaart door Straatsburg en dan moet je daar gebruik van maken natuurlijk😉
Het zoeken van de parkeerplaats lukt niet goed. Uiteindelijk kunnen we ergens vrijj parkeren en lopen we in een half uurtje naar de binnenstad.
We beginnen met een cappuccino op een terras tegenover de kathedraal. We zitten 1e rang en de prijs van de koffie is de hoofdprijs.
We kijken eerst maar eens waar de boot vertrekt. Net op tijd komen we erachter dat we de tickets die we in het hotel kregen nog om moeten wisselen voor een reservering op tijd.
Voor de boottocht lopen we nog wat rond door de mooie straten.
Om 14.00 uur vertrekt de boot. Die zit helemaal vol. Uitleg kunnen we via oordopjes zelfs in het Nederlands horen. Vanaf het water zie je pas goed dat de binnenstad op een eiland ligt. We krijgen veel uitleg en varen langs mooie gebouwen. We komen ook langs het Euro parlement.
Na de boottocht gaan we terug naar de auto.
We hebben een restaurant in Bühl op het oog maar alle tafels zijn gereserveerd. We reserveren maar meteen voor morgen.
Bij toeval komen we op een pleintje terecht met een leuk restaurant. Een lekkere schnitzel gegeten met een glas Riessling en een lekker dessertje. Op de terugweg naar het hotel pikken we nog even een cache mee in een openbare oude telefoon.
Het was een geslaagde en warme dag. 29 graden in de zon.