Soller, Fortnalutx, Deia en Valdemossa

Spanje, Fornalutx

Een tocht langs de westkust. De eerste stop is Soller. We bekijken het oudste treinstation ter wereld. Toevallig vertrekt net de stoomtrein naar Palma.
Val Soller rijdt een tram naar Port de Soller. Leuk om te zien maar wij nemen de tram niet. We lopen een rondje door de stad en zien een aantal gebouwen van een van de leerlingen van Gaudi, o.a. de kerk en de bank van Santander.
Daarna naar Fornalutx, een prachtig dorpje. We lunchen onder een boom in het dorpje.
Door naar Deia, bekend als kunstenaarsdorp. De beschrijving in de reisgids is mooier dan de werkelijkheid. Aardig om te zien.
De laatste bestemming van vandaag is Valldemosa. In het klooster hebben Chopin en George Sand een winter doorgebracht. Een prachtig dorp maar de commercie speelt een wel heel grote rol.
Een mooie dag. In alle plaatsen is de sfeer van weleer nog goed te voelen.
Nog even zwemmen bij het hotel. Een can de gasten denkt Wil te kennen maar we zijn er nog niet achter waarvan. Zij gaan morgen naar huis dus we zullen het nooit weten.
Diner bij Sa Fabrica in Sineu.