USA Experience

Verenigde Staten, Monument Valley

Monument Valley, Bryce Canyon & Zion

Op dit moment schrijf ik dit stukje in de hotelkamer van hotel /New York New York/. Pat zijn idee om in de stad waar we deze reis zijn begonnen ook de reis te eindigen, alleen zitten we nu in Las Vegas.

Eergisteren zijn we vertrokken uit Williams waar we twee dagen op een goede camping hebben gestaan. Om bij /Monument Valley/ te komen moesten we een behoorlijk stuk naar het oosten rijden. Opnieuw kwamen wij terecht in een prachtig landschap. Monument Valley is voor veel westernfilms een set geweest om zijn schitterende rode rotspartijen. Het leek wel een sprookjeslandschap waar we doorheen reden! Of een andere planeet.
De reis vervolgde zich gisteren richting Bryce Canyon, waar wij opnieuw het natuurgeweld zouden gaan aanschouwen. Ongelofelijk mooi! Over sprookjeslandschappen gesproken, de rode rotsformaties staken als torentjes uit de grond. Het gekke is dat als je er voor staat, je het idee hebt naar een film te kijken, zo onwerkelijk is het. Ik zou er uren naar kunnen kijken alleen maar om mijn verstand te doen laten beseffen dat ik hier toch echt zelf ben, hier echt zelf sta.

Het onvermijdelijke gebeurde; Pat en ik kregen beide last van koppijn. We hadden zoveel groots gezien in zo'n korte tijd! Onze hersenen moesten eerst alles rustig verwerken. Maar ondertussen reden we door nog zo iets moois, Zion National Park en Dixie National Forrest. Het is voor een schrijver als ik niet mogelijk de schoonheid van deze natuurfenomenen in woorden uit te drukken, daarom beperk ik me maar tot de foto's, die helaas maar een klein beetje vertellen welke prachtige facetten dit land heeft.

Wakker geworden in St. George, in een motelletje al dicht bij onze eindbestemming Las Vegas. Op onze rit hier naar toe wilden we toch /Hoover Dam/ nog even meepikken, betekende wel weer 50 mijl omrijden, maar het was het uitzicht waard. Deze dam uit de tijd van de Grote Depressie, is gebouwd om de omgeving te beschermen tegen overstromingen van de Colorado River en Lake Mead, maar geeft tegelijkertijd elektriciteit aan 25 miljoen huishoudens.

Zoals ik net al schreef zijn we, zittend in een hotelkamer in Las Vegas, aan het einde van onze reis gekomen. Nog twee nachtjes vertoeven hier en dan dinsdagochtend vroeg in het vliegtuig terug naar huis. Morgenochtend, voor de meeste lezers maandagavond, zal ik mijn laatste verslagje schrijven. Eerst nog even kijken wat de zondagavond in Las Vegas brengt. Aan de andere kant, /what happens in Vegas, stays in Vegas/....

dus geen Mt Rushmore in Monument valley! ben ik toch benieuwd waar die dan is! groetjes

Age 2013-07-29 08:26:47

Geniet nog van die laatste dagen. Ach, je weet maar nooit...met een beetje geluk in Vegas kun je er nog een paar weken aan vast knopen. Maar ja, dan mis je wel de Sneekweek. WIj zijn er klaar voor...haha Succes en nog ff genieten!x

Folkert 2013-07-29 18:52:07

Thanks!

Arieke 2013-07-29 21:13:23

Schitterend allemaal , prachtig land en zoveel te zien,trouwens het schrijven gaat je goed af ik lees het met veel aandacht, veel plezier nog in Vegas en goede reis terug ps. tientje op nr 26 altijd prijs.

Robert 2013-07-29 21:16:05

Geniet nog even van jullie uurtjes in Vegas! Ik heb genoten van je super leuke reis verslagen! Lfs