USA Experience

Verenigde Staten, Las Vegas

Las Vegas (tripday 6 and 7)

Gisteravond laat aangekomen in het Stratosphere Hotel, gelegen aan het einde van de /so called/ Strip. Om waar dan ook maar te komen in het hotel, moet je eerst langs de gokautomaten, zo ook bij de receptie. Is allemaal over nagedacht, want in deze stad voor een prikkie een hotelkamer hebben kan alleen omdat ze weten dat je uiteindelijk toch wel betaald. Zo werkt dat ook met het eten en de drankjes; niets is echt duur, als je maar gokt. En dat is nou precies wat wij niét gedaan hebben, haha! Hollandse zuinigheid was het zeker niet, waarschijnlijk had het meer te maken met het overaanbod van mensen, machines, rinkelende belletjes, lawaai, ontzettend veel dikke Amerikanen en toch wel irritante proppers (mensen die buiten staan en je ergens naar binnen willen lullen). Dit deed overigens geen afbreuk aan het plezier dat we aan alles beleefden. Vaak genoeg bleven we tijdens onze wandeling langs de strip afgelopen zaterdag, met open mond van de ene verbazing in de andere vallen. Vooral bij de betoverende fonteinen van het /Bellagio/ hotel bleven veel mensen staan. Prachtig hotel! (Iets voor de volgende keer?)
Al deze drukte had volgens de taxichauffeur toch wel te maken met het feit dat het weekend was; drommen Amerikanen stormen op de stad af in de hoop met een paar duizend dollar of meer naar huis terug te keren.

Na een aantal keer het grootste deel van de strip te hebben afgelopen waren mijn voetjes het wel beu en met het idee dat we hier over 2 weken onze reis zullen beëindigen zijn we naar ons hotel teruggekeerd.

Day 7 - sunday, start rondreis

Vandaag vroeg op, de gokkasten met hun belletjes /tsjingtsjingtsjing/ voorlopig gedag gezegd en de auto opgehaald op Mc Carran Airport. Wederom ging alles voorspoedig en gewapend met 3 liter water en wat snacks, op naar Death Valley! Prima rit, en vergeleken met de records van twee weken geleden viel de temperatuur met 47,5 graden Celsius nog reuze mee. Na 4 uur en welgeteld één vogel en één salamandertje later, kwamen wij bij de imposante Sierra Nevada aan. Hierachter bevind zich het Sequoia Park welke wij morgen ook aandoen. Prachtige natuur hier, smalle beekjes, stroompjes en riviertjes tussen het laaggebergte. Uiteindelijk pas om 8 uur s avonds aangekomen in Bakersfield. Niet veel bijzonders hier maar wel een plek om even tot rust te komen na alle overweldigende indrukken en belevenissen van de afgelopen weken. Eh...week, we zijn nog maar een week op reis! Two to go!!

To be continued... (Bij de eerste de beste goede wifi locatie, that is)

Sounds all very Nice, have lots of fun.

Robin kooy 2013-07-15 20:41:10

Wat super leuk om jullie trip zo te volgen. Have fun guys!

Paulien 2013-07-15 21:37:19

...allemachtig prachtig!

bob 2013-07-15 22:05:22

bob 2013-07-15 22:05:47

Heerlijk om met jullie zo mee te reizen! Veel plezier en lekker genieten! lfs

Anne-Marie KOELEMIJ 2013-07-15 22:55:08

Zo super leuk om jullie zo te volgen. Herinneringen komen weer boven. Maar eigenlijk moet je in Las Vegas in ieder geval 1 keertje een muntje in een gokkast gooien. Dus over twee weken zeg ik DOEN !!!

Paulien EPPINGA 2013-07-16 22:43:15

fijn dat jullie zo genieten doen wij ook in het mooie friesland liefs