USA Experience

Verenigde Staten, New York

Manhattan Day 2

Een hoop gelopen en gezien! Al vrij vroeg in de ochtend met een /bagel/ en een /coffee to go/ (als echte New Yorkers) de stad in, vanaf ons hotel op 77th street via Broadway naar Times Square rond 50th street. Prachtig! Wat een mensen! Wat een roering! Erg overweldigend om te zien. Je kunt je voorstellen dat we even de tijd genomen hebben om dit alles in ons op te nemen. Ondertussen scheen de zon alweer hoog aan de hemel en met wederom een graadje of 35 was het handig een schaduwplekje op te zoeken. Onze wandeling vervolgde zich van Times Square naar The Empire State Building. Het leek rustig in het gebouw, toch sloten we net als honderden anderen achteraan in de rij om de lift te pakken. Pat had nog een klein probleempje bij de /Security controle/; de twee messen die hij had meegenomen moest ie daar inleveren en mocht ie bij terugkomst weer ophalen. Toch aardig. Nou zul je je afvragen, wat moest Pat met twee messen in zijn rugtas? Deze waren bedoeld voor de picknick die we hadden gepland in Central Park. Gelukkig kwam het tafereel vrij geloofwaardig over omdat er ook een snijplank en kommetje bij zaten. Eenmaal boven aan de top een schitterend uitzicht! En super helder!

Van Empire State naar Grand Central. Dit treinstation is inderdaad /'Grand' in all its ways!/.

Op verzoek van Pat vervolgde de route zich naar Chinatown en Little Italy, waar ze de lekkerste cappuccino van New York hebben (:-p)

Met de metro weer /Uptown/, alleen zaten we dit keer in een /expresse train/ die de kleinere haltes overslaat. Zo eindigden we dus in de wijk Harlem. Niet te lang bij stilstaan, al moet ik toegeven dat Harlem lang zo crimineel niet meer is als vroeger, en gelijk de andere trein, /local/, weer terug nemen richting hotel en met de beentjes in de lucht alle indrukken verwerken op het gazon van Central Park. Helaas kwam er toen een megabui aan....

leuk om te lezen net of je erbij bent lfs

cobi 2013-07-10 15:58:29

...waanzinnig! echt leuk zo te lezen van achter de bbq op de zeeuwse klei. wordt vervolgd...

bob 2013-07-10 19:08:03

Super al deze verslagen en ik pas me bij Cobi aan, we hebben net het gevoel alsof we met jullie mee reizen! xxx

Yvonne 2013-07-10 21:33:51

brings back memories! leuk veel plezier. Nog even een showtje meepakken op broadway?

Age 2013-07-11 08:59:36

Echt fantastisch om te lezen! In 2005 was ik er met een aantal klasgenoten en "Englishman in New York" Ian Borwell! Brings back a lot of memories. Have fun in Vegas!

José 2013-07-13 08:56:19

Blijft een fantastische stad! The city that never sleeps. Enjoy!