USA Experience

Verenigde Staten, New York

Manhattan Dag 4 en 5

Op het programma vandaag was Brooklyn Bridge. De brug was de eerste hangbrug ter wereld op deze manier gebouwd. De maker ervan heeft helaas het resultaat nooit gezien omdat ie tijdens het bouwproces overleed aan tyfus. Er ging tijdens de bouw nog meer mis; 20 bouwvakkers lieten het leven en verdronken of elektrocuteerden. Ook werden nog eens 12 mensen vermorzeld toen bij de opening iemand voor de gein riep dat de brug zou instorten.

Brooklyn Bridge was mooi, alleen erg druk. Het was er zwart van de mensen! Om dan in colonne naar boven te gaan is misschien niet zo spannend. Wat wel de moeite waard was was het uitzicht! Deze kant van de skyline hadden we nog niet gezien omdat we met de metro zijn aangekomen, en ja, onder de grond zie je niet zo veel.

Daarna naar St. Patrick Cathedral, een mooi nederig kathedraaltje midden in Manhattan, genoemd naar een beschermheilige van Ierland. Helaas stond deze van binnen en buiten compleet in de steigers. Toch leuk dat Pat zijn naamdrager even kon begroeten.

's avonds hebben we nog een bustour gemaakt. Met de heerlijke temperaturen konden we lekker in de open lucht genieten van alle mooie uitzichten. In principe proberen we zo'n bustour altijd in het begin te doen omdat je dan meteen een idee hebt van waar de hotspots te vinden zijn. Toch was deze tour alles behalve nutteloos want het uitzicht wat ons werd geboden vanaf de kade van de wijk Brooklyn (origineel 'Breukelen') op de skyline van Lower Manhattan was echt adembenemend! Ik kreeg er kippenvel van. De schemering maakte het geheel nog indrukwekkender.

Via Times Square wandelend terug, ook hier kon je over de koppen lopen. Wat een mensen! Ik vraag me nog steeds af wat er aan is om hutjemutje in een winkel naar de laatste koopjes te graaien, het maakt de gemiddelde toerist blijkbaar niet uit.

Dag 5 - vertrek

Deze dag stond in het teken van de doorreis naar Las Vegas. Heerlijk rustig aan gedaan, relaxed geluncht in een van de plaatselijke /Deli's/, gewandeld in het park en om 4 uur de subway gepakt naar JFK.

Alles ging voorspoedig, hadden zelfs geluk bij het inchecken want beide koffers waren iets te zwaar. De meneer achter de balie waarschuwde ons dat de volgende persoon wellicht minder schappelijk zou zijn. Wat een praatje over het geluk wat ons te wachten staat in Las Vegas al niet kan doen. Pat verwacht zijn slag te slaan bij de fruitautomaten en ik krijg iets door wat met de kleur groen te maken heeft. Aangezien het Blackjack kleed ook groen kleurt, is het misschien handig nog even een snelcursus 21-en te doen. Wordt vervolgd!

Helemaal top! deze prachtige reisverslagen! lfs

Yvonne 2013-07-14 12:22:11

Thanks mam! Fijn dat jullie het leuk vinden!

Arieke 2013-07-15 17:03:44

Hé pat en ariek, volg jullie verhalen nu pas. Ziet er allemaal mooi uit. Ook het weer hebben jullie getroffen in the big Apple. Veel plezier in Vegas en pat heel veel geluk......