USA Experience

Verenigde Staten, Los Angeles

US Westcoast

Zondag vanuit Soledad wat in de bergen ligt, weer terug richting westkust. Maar niet voordat we even langs, naar het lijkt, het zoveelste National Monument te zijn geweest, namelijk de zogenaamde /Pinnacles/. Deze uitsteeksels der aarde toornen hier al 32.000 jaar boven de omgeving uit. We hebben een korte /hike/ gedaan van ongeveer een uur. De langste tocht die je door dit gebied kan maken duurt 7 tot 8 uur. Daar hebben wij helemaal geen tijd voor want we moesten eigenlijk wel weer op jacht naar een slaapplaats. Na een paar uur durende rit door de bergen belandden we in /Carmel Valley/. Grappig klein kampeerterreintje waar we na wat fikkie stoken al snel het licht uit deden.

Vroeg op want onze rit vervolgde zich naar het stadje Carmel en verder door naar beneden. Het schijnt dat Clint Eastwood vroeger burgemeester is geweest van het stadje. Erg pittoreske allemaal.
Door naar beneden via de prachtige westkust. Ik heb al een paar foto's geplaatst op Facebook maar moet eerlijk toegeven dat deze het bijlange na niet halen bij de kwaliteit van onze echte camera. Het was wederom mistig langs de route maar de uitzichten werden er niet minder mooi om. Prachtige steile kliffen waar de golven van de /Pacific/ op los beukten. Een beetje betoverend was het eigenlijk. Het enige mindere aan deze route was misschien het feit dat we zowat in colonne naar het zuiden reden, zo druk. Uiteindelijk zijn we beland in Grover Beach. Dit was eindelijk een overnachting die gepland stond, alleen dan 3 dagen te laat. Grover Beach en Pismo Beach wat er aan vast ligt zijn toeristische trekpleisters met een gezellig maritiem karakter. Daar zagen we alleen niet zoveel van terug toen we het RV Park opreden; op een asfaltje naast ongeveer 80 andere RV's oftewel Recreational Vehicles, in alle soorten maar weinig maten. Enorme uitschuifbare huizen van alle gemakken voorzien. Kwamen wij weer aan met onze Amerikaanse Bassie en Adriaan auto. Ik weet niet of de mensen ons nu uit- of toelachten maar ik vermoed het eerste.

Vroeg uit de veren en weer op weg, naar Los Angeles via Santa Barbara. Wat een leuk stadje is dat toch, SB! Alsof je terug gaat in de Spaanse tijd. Wederom heel pittoreske. (Nee Maai, niet krakkemikkig)

Van de wuivende palmen en gezellige straatjes naar Los Angeles. Hadden we dat maar overgeslagen. Niet in de eerste plaats omdat er voor ons te weinig interessants te zien was (buiten Beverley Hills en wat andere bekende straten en wijken zoals Hollywood) maar vooral omdat het tijdstip wel erg slecht gekozen was. We belandden met nog zo'n 90.000 auto's in de spits. Niet zo handig, hadden we kunnen weten (mijn schuld, ik moest Hollywood even zien). Na 2 en een half uur amper vooruit te zijn gekomen konden we eindelijk weer plankgas naar onze volgende slaapplek; een welverdiende nachtrust in een motelletje à la 40 dollar. Inclusief ontbijt, douche en wifi. Ach, als je zoveel kilometers maakt, moet je als kampeerder af en toe even smokkelen.
Morgen de overstap naar Arizona, weer vele kilometers maken, maar de Grand Canyon zal het waard zijn, vanuit een helikopter!