USA Experience

Verenigde Staten, Sierra Nevada

Sequoia Park & Yosemity Park! - Day 8 & 9

Maandag ochtend weer mooi op tijd uit Bakersfield vertrokken, op naar het hele grote bomen park, oftewel, Sequoia National Park. Het is moeilijk voor te stellen hoe groot deze bomen werkelijk zijn en ook op beeld is dit nauwelijks vast te leggen. Je krijgt er pas een indruk van als je er zelf naast staat. Misschien dat het iets tot de verbeelding spreekt als ik zeg dat door sommige bomen zelfs een auto heen kan rijden. De oudste bomen zijn zo'n 3000 jaar oud en meer dan 100 meter hoog. /The General Sherman Tree/ is 84 meter hoog en men schat dat deze boom ongeveer 800.000 kilo weegt. Fascinerend om te zien en helemaal om door dit bos heen te lopen want je voelt je net klein duimpje.

Wederom was het schitterend weer. Het is zelfs zo dat de camera op mijn telefoon waarmee ik de foto's maak die online geplaatst worden, de intensiteit van het licht niet aan kon. Vandaar de soms wat overbelichte foto's. (Gelukkig hebben we onze andere camera nog.)

Via Frenso kwamen we na een uurtje of 7/8 aan in Oakhurst. Een erg leuk houthakkersdorp aan de rand van Yosemite National Park. De locale super supermarkt even bezocht en opmaken voor morgen, de trip naar het schijnt, een van de mooiste plekken ter wereld. Ben benieuwd!

Dag 9

Opstaan, ontbijten (nou ja, dit mag eigenlijk geen /continental breakfast/ heten) en op naar boven! De woorden hierboven hebben het park inderdaad juist beschreven want we vielen van de ene verbazing in de andere, wat een natuurgeweld! Schitterend allemaal! Denk je dat je het wel gehad hebt, komt er achter 'die ene' bocht of 'die andere' berg weer een totaal ander landschap. Berg, weiland, rivier, bos, struik, rotspartij of waterval, alles komt hier bijeen. Tijdens één van onze stops waande ik me dan ook in een soort fantasieland. Daar komt bij dat het nog vrij makkelijk was de toeristen massa's te ontwijken want het gebied is groot genoeg.
De foto's hieronder zullen maar een bescheiden indruk geven van het gevoel wat we ervoeren toen we door dit idyllische landschap reisden, het mooiste deel zit in onze koppies opgeslagen.

Om een uurtje of 6 aangekomen in South Lake Tahoe, in de winter een ski-oord en in de zomer een aangename plek bij het tweede grootste meer van de VS. Als slagroom op de taart na deze geweldige dag met de meest uiteenlopende landschappen nog even de zonsondergang meegepikt. Wat een rijkdom!

Leuk idee buufke. Heb al je verslagen even doorgelezen, erg leuk. Doe Pat de groeten en enjoy. ps. Cloony en ik zijn de vriendschapsbanden aan t aanhalen ;-)

Gert 2013-07-17 20:52:07

Dat hoor ik het liefst Gert!

Arieke 2013-07-18 04:28:56

Super, al deze prachtige, boeiende reisverslagen. xxx