Chicago (Dag 8 van Estrelita)

Verenigde Staten, Chicago

Het is alweer dag 8 van de reis; de tijd vliegt voorbij. Ik ben hier heel graag, er is zoveel te zien en te doen. Maar toch zou ik ook weer graag thuis willen zijn, gewoon mijn eigen dingen doen. Nog even en dan zit ik thuis te balen, dat ik niet meer in Indiana ben. Haha.

Vandaag zijn we naar Chicago geweest. Eerst ruim 2 uur rijden, dan de auto buiten Chicago geparkeerd en toen met de trein verder. Dat duurder ook dik een half uur. Parkeren in de stad is peperduur. De auto buiten de stad parkeren was maar $1,25 via een vreemd apparaat (foto 1). Een treinkaartje was 8 euro. Voor dat geld kun je ongeveer een half uur in de stad parkeren. Het station had ondergronds allerlei winkels. Er stond ook een apparaat met een touchscreen "Your next trip is just a touch away". Op het scherm was een vel papier geplakt met de tekst "Do not touch" (foto 2); zo verwarrend. En grappig.

Via Michigan Avenue met zijn peperdure winkels, zijn we naar the Watertower gelopen. We kwamen langs de Trump building, maar "don't take a picture of that!" Geen foto dus! Vanaf de Watertower had je een 360 graden view over de stad. Prachtig! (Foto 3) Daarna hebben de nog wat gebouwen bekeken, onder andere van de krant, Chicago nog wat... Ben de naam vergeten, maar ik denk dat het de Chicago Tribune was. Op het gebouw waren stenen uit gebouwen uit de hele wereld gemetseld. Na enig zoeken hebben we die van Nederland gevonden; foto 4. Via de Walk of Fame van radio presentatoren (foto 5). zijn we naar de lekkerste pizzeria van Chicago gelopen en hebben we met een pizza met Chicago's beroemde saucijsjes geluncht. Ze bakken de pizza in een pan en snijden het aan tafel. Foto 6: het is een 2-persoons pizza, lijkt klein, maar is echt wel genoeg. Het was wel wat vroeg, maar Chicago ligt in een andere tijdzone dan Indiana.

Na de lunch zijn we via de markt verder gelopen. Op de markt waren er weer veel pompoenen in allerlei soorten en maten (foto 7). En 4 kleuren bloemkool: oranje, wit, paars en groen (foto 8). Wel mooi om te zien.

Daarna zijn we met de trein naar Chinatown geweest; wat een drukte daar. Na een paar uur rond zwerven weer terug naar de stad, nu naar het Milleniumpark, waar er van alles te beleven was: live comedy, muziek, enz. Helaas waren we te laat voor de parade van de verklede kinderen, maar Batman (meerdere zelfs), Superman, een smurf, een leeuwtje en nog war andere figuren liepen er nog rond. Na een pauze met thee en een gebakje zijn we nog even naar het Cultureel centrum geweest en toen was de tijd op! We zijn weer met de trein naar de parking gegaan om vervolgens weer in de auto te stappen. Ik was blij dat ik niet hoefde te rijden, ik was moe en slaperig. Onderweg hebben we nog in een typisch Amerikaans wegrestaurant gegeten; ook dat was een hele belevenis!

Laatste foto (nummer 10) is ook afkomstig van de Watertower: Make no little plans, they have no magic to stir men's blood... Make big plans; aim high in hope and work.

10/23/2016 Grote wasjes kleine wasjes stop ze in de.... (Dag 8 Thomas)

Wasmachine en wat voor 1, een enorm ding waar volgens mij wel 2x zoveel was in past dan in de 7 kg. wasmachine die wij thuis hebben.
Daarna nog even naar de Wallmart. Wat een trieste winkel eigenlijk. Wel geinig is dat je er van alles kunt doen, zoals naar de opticien, je banden laten verwisselen en naar de kapper.