Uitwisseling Kansas, Jonhson County Community College

15 okt 2016 - 30 okt 2016

Kansas City, here I come ( naar een hit van Fats Domino) staat inmiddels al een tijdje als ringtone op mijn telefoon (met dank aan Daan). Leuk hoor om op die manier herinnerd te worden aan het feit dat ik op uitwisseling mag naar de USA. Het was even spannend of er een geschikte match zou zijn maar dat bleek algauw. Helaas trok Lori zich terug maar werd in Dennis een goede vervanger gevonden. Dennis heeft weliswaar geen verpleegkundige achtergrond maar doceert filosofie aan het JCCC (Johnson County Community College). Juist leuk om daar ook wat van mee te pikken. Het JCCC staat in Overland Park en ligt dichtbij Kansas city. Dat is dan wel de hoofdstad van...... Missouri. De grens tussen de staat Kansas en Missouri loopt dwars door Kansas City. De plaats ligt ongeveer op dezelfde breedte als de Algarve. Tel daar het landklimaat bij op en je begrijpt dat ik daar wel met blote benen zal lopen.
Gelukkig bleek mijn eerdere host Lori wel bereid om voor mij een programma te maken en wat voor een! Als ik niet uitkijk kom ik helemaal uitgeteld weer terug in Grunn. Ik ga mee naar de kliniek om te kijken hoe de nursing students daar in de praktijk werken en begeleidt worden. Talloze lessen om bij te wonen staan er op het programma met als afsluiting het bijwonen van een verpleegkundig congres.
En dat is maar een deel van het inhoudelijke. Maar er zal ook ontspanning zijn; ze nemen me mee naar de prairie (nee, niet dat kleine huis), ballet en/of een muziekvoorstelling. Dat is nog een verrassing. En wat dacht je van de hektiek rondom de verkiezingen! Ik kan me geen beter moment voorstellen om te gaan.
Ik hou je zo nu en dan op de hoogte en vind het leuk om reacties te ontvangen.
Have fun!

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van NoorderpoortgoesUSA volgen

Ontvang een email zodra NoorderpoortgoesUSA een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis