Spitvicemeren.

Kroatië, Otočac

Om even over achten zullen vertrekken naar de
plitvicemeren.
Gisteren een gezellige avond gehad, zaten met 10 man en onze Melissa heerlijk in het hotel ergens buiten.

Wat hebben we het getroffen met haar.
Dit is ons laatste hotel waar geen buffet is. Ontbijt was matig!
Een heel mooi gebied.
Vier uur en 25 minuten hebben we kunnen genieten van de plivicemeren. 8 kilometer hebben we gelopen, en 245 trap treden. Maar zo genoten van de prachtige watervallen. En de natuur. Twee van boven de tachtig hebben alles mee gelopen. Met toch onze twijfels. Maar het ging goed.
Het andere stelletje van 85 hebben alleen niet het extra uurtje en de trappen gedaan.
Nu twee uur .....op naar de lunch.
Lekker broodje met gerookte ham gegeten.
Nog even rond gelopen of we de bruine beer zagen. Maar helaas zat in zijn hol. In dit gedeelte komen nog bruine beren. Maar het was ook gewoon dat je ze als "een huisdier " had.
Dat mag niet meer, maar ze kunnen ook niet overleven in de wildernis.
Daarom op bepaalde plekken komen de beren die te oud zijn om nog uit te kunnen zetten hier. Drie uur en weer in de bus naar
Sibenik. Duurt ongeveer anderhalf uur om daar te komen. Daar is niet zoveel te beleven dan een mooie kathedraal sint jacobus te bekijken. Ook hier tijdens de burger oorlijk van 1991 is hIer veel verwoest.
Toch een leuk klein plaatsje. Zijn net de kerk in geweest.

Stukje gelopen door de kleine straatjes en weeeeer een lekker ijsje gekocht.
Nu 18.15 op weg naar ons volgende hotel voor twee dagen.

Hotel olympia ligt in het centrum. Maar ook aan zee.