Venetië

Italië, Venetië

Na een goede vlucht geland in Italië. Op schiphol zagen we al snel piet en Ellie.

Bij twaalven pas in ons hotel.

Dick had geen reistablet in genomen en werd kotsmisselijk.

Half zeven de wekker en 8 uur reden we weg met de groep.
Die bestaat uit veertig man.
De grootste gedeelte ouderen.
En er zijn 7 jongeren bij.

Vandaag de eerste excursie Venetië. Het weer is goed. En nu al een flauw zonnetje.

Venetië is gebouwd op de lagune. Er zijn 118 eilandjes in Venetië.
Varen als laatste op kanaal granada.
Sint marcusplein.

10 00 na een plastop. Zitten we nu op de boot. Het is nu al behoorlijk warm.
Een wandeling gemaakt door Venetië. We hebben nu ook weer een leuke reisleidster. Gerda een pittige dame.
Daarna in de gondels Venetië verkennen. Het is groter dan ik dacht.
Een lekkere lunch gehad. Daarna twee uur voor ons zelf. Met zn zessen op getrokken. Ellie Piet, Gerdine en Piet.
Om 4 uur moesten we ons weer verzamelen op het sint marco plein. Toen de groep kompleet was naar de taxiboot voor weer een rit over het water.
En die bracht ons weer naar de boot die aanmeerde in de buurt van de bus.
Even voor zessen zaten wij weer in de bus. Voor een rit van ander half uur. Hoorde wel dat het lang geleden was dat het zo uitzonderlijk weer was geweest. Het ziet er de hele week goed uit.
E 200,00 in de pot.
Ze heeft met de lunch erbij E64,00 uit gegeven.