Assisi

Italië, Montecatini

Vanmorgen half acht ontbijten.
Koffers in geladen en we reden om even over half negen weg.
Op weg naar Assisi.
Er is nu een kans op een onweersbui.
We gaan nu Toscane verlaten.
Nu naar het gebied Ombre.
Vandaag naar Assisi. Gaan weer wat meer kerken bezichtigen. Maar eerst nu naar de kerk Santa maria Angelini.
10 00 uur Onderweg koffie gedronken.
En toen op weg naar een kerk.

We zulllen mooie fresco.s gaan zien. De muur word nat gemaakt en op de natte muur word geschilderd en dat noemt men Fresco.s.
Fresco betekend fris. Het is nu 11.00 en het is bewolkt geworden.

Ook het graf van Clara.
In Assisi zijn twee kerken die met elkaar verbonden zijn. Daar ligt Francisus met vier volgeningen begraven.
Met de gids door het stadje gelopen.
En weer een kerk bezocht. Waren om een uurtje of half zes in het hotel. Heerlijk even in bad gelegen. Het is gelukkig weer een beter hotel. Avond eten was super. Daarna de mannen buiten voetbal gekeken. En wij met de vrouwen ook lekker buiten gezeten. Toch natuurlijk weer te laat naar boven.