Aan elk sprookje komt een eind

Nieuw-Zeeland, Auckland

Ik ben al een aantal weken in het noorden eiland aan het reizen wat overigens net zo geweldig is al het zuideneiland ookal gaat vaak de voorkeur van mensen uit naar het zuideneiland!

Het noorden eiland bestaat voornamelijk uit sprookjes achtige groenen heuvels of ook wel door ons genoemde teletubie heuvels!
Maar ook hier kan de natuur snel omschakelen en kom je op ruige vulkaan uit!
Bij toupo hebben we de tongariro vulkaan bewandeld, een tocht van zo'n 5/6 uur met als hoogtepunt de krater van de vulkaan en meren wat naar zwavel stonk!

Ook zijn we nog even naar taumatawhakhakatangihhsngakoauauototamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu (ik hoop dat ik het goed schrijf) geweest, deze stad heeft meer letters in zijn naam dan inwoners en tja dit is de langste plaatsnaam van nieuwzeeland! dan kan je dat ook weer voor galgje gebruiken!

Na nog wat veder te zijn gereden na het noorden van het noorden kwamen we uit bij het paradijsje ''bay of islands'' wat echt een paradijsje was, het voelde of we in een tropisch gebied waren!

Maar aan elk sprookje komt een eind, ik ben nu nog enkele dagen in auckland de grootste stad van nieuwzeeland om vervolgens terug te vliegen naar Australië! Ook hier word weer bevestigd dat ik niet van grote steden hou, na enkele dagen hier te hebben verbleven heb ik het allemaal wel gezien en ik vind het geen zak aan, Zit liever midden in de natuur!
Boven dat heb ik wel een geweldige bungeejump van de brug van auckland gedaan, waarbij ik met me hoofd het water raakte!

Enkele dagen geleden heb ik ook afscheid genomen van me geliefde reisgenootjes Sander en rick waar ik ruim 6 weken mee heb samen gereisd! Heb fantastische weken met hun gehad, en ga ze zeker missen want ja met wie moet ik nu een twee liter bak ijs opeten, en ja met welke net zo afgetrainde jongens moet ik nu me dagelijkse oefeningen doen?!

Dinsdag pak ik het vliegtuig naar Australië om vervolgens daar me portemonnee wat bij te vullen!
Dit word vervolgd!
Anders kan je altijd nog het lieve eline fonds steunen! Dit helpt arme eline's aan de andere kant van de wereld, geld kan worden gestort op giro 119669358
Dank u vriendelijk!

Leuk Eline! Ik dacht mezelf te zien in je Tongarirofoto haha maar dat zal wel niet :p Waar ongeveer is die lange plaatsnaam? Ben benieuwd!

Jasmin 2016-02-20 06:19:19

Ha Eline, wat een mooie ervaringen en prachtige foto's. Veel succes met het zoeken naar werk weer terug in Australie! Veel plezier, groetjes ui Almere

Jolanda Boekhout 2016-02-20 09:37:04

Ja Eline , ik ben ook een leesfan van jouw mooie reisverhalen . Ik wens je nog heel veel reis plezier .

Mariette van t klooster 2016-02-20 20:01:32

Dankjewel allemaal, komt helemaal goed! Jasmin dat is in het zuid oosten van het noorden eiland.. Veder is er niet echt iets bekends in de buurt!

eline.op.reis 2016-02-20 22:54:10

Hoi schat, leuk je verhaal weer te lezen. Om jou fons te steunen moet ik eerst even kijken wat ik overhoud aan het eind van onze vakantie. Want onze dagen in Falun zitten er nu op. En we zijn nu met onze stedentrip in Stockholm begonnen. HA ha!!,