Indrukwekkend christchurch!

Nieuw-Zeeland, Chrischurche

Donderdag ochtend 7 januari was het dan zo ver, ik ga naar nieuwzeeland! :) na veelste vroeg op het vliegveld en met een klein beetje vertraging zat ik eindelijk in het vliegtuig naar christchurch, in het vliegtuig moest ik zo'n papiertje invullen of ik druks, drank of eten mee had! Ik had wat rijstenwafels en komkommer in me tas dus heb ik dat eerlijk opgeschreven later toen ik het vliegtuig uitstapte werden je paspoort en het papier gecontroleerd, omdat ik aangegeven had dat ik etenswaren in me tas had moest ik in een aparte rij gaan staan en werd vervolgens me eten helemaal onderzocht! Me rijstenwafels mochten mee op reis maar moest afscheid nemen van me komkommer!
Later zag ik staan als ik me eten niet eerlijk had door gegeven en ze kwamen erachter dat ik een boete zou krijgen tussen de $400 en $1000!! Ook waren ze super streng op schoenen, als je schoenen vies waren mochten ze niet mee de grens over!
Maar ik kreeg het stempeltje in me paspoort en mocht de grens over, alleen zonder me stuk komkommer!

Na een nachje slapen in me hostel met een super lieve eigenaresse was ik vrijdag ochtend al vroeg op pad om de stad te verkennen.

En wat een bijzondere stad is dit!
Ruim 5 jaar gelden is hier een ernstige aardbeving geweest, waarbij bijna de hele stad is verwoest!
En daar is is nog zo veel van te zien! Veel ingevallen gebouwen, mooie monumenten die zijn verwoest, het winkelcentrum bestaat uit containers, rouwplekken, maar ook mooie rustgevende plekken zoals de botanische tuinen!
Veel gebouwen worden opgevrolijkt met grote muurschilderingen!
Ik kan me voorstellen dat het een prachtige stad was voor de aardbeving!

Leuk om al je verhalen zo te lezen Eline! Jij ook de beste wensen voor 2016 en volgens mij had je het jaar op geen betere manier kunnen beginnen, toch? Ben benieuwd naar het volgende verhaal met foto's! Veel plezier en liefs van OnS vanuit het koude NL

Ambra en Rik 2016-01-10 01:07:35

Haha, leuk om te lezen hoe het gaat bij de douane! Handig voor mij volgende week ;-) Ik ben blij dat ik je er nog over had verteld, dan was jij iig voorbereid :-))

Jasmin 2016-01-10 01:27:17

Hoi schat, leuk om je verhaal hier in Oostenrijk te lezen. Jij hebt daar heerlijk weer zo te zien. Wij hebben vandaag regen en natte sneeuw gehad. Tot je volgende verhaal. Wanneer ga je rondtrekken met de camper?