Een toertje naar onze goeste

Spanje, Playa Matagorda

We slapen uit... tot 8.55u 😀. Het badje gisteravond heeft z'n werk gedaan. Na een uitgebreid ontbijt, huren we een fiat panda om op ontdekking te gaan. Eerste stop: de cactustuin van Cezar Manrique. De voormalige vuilnisbelt werd in 15 jaar tijd omgetoverd tot een cactustuin met meer dan 1200 soorten cactussen en vetplanten van over de hele wereld. De kindjes staan fel en moeten toch eens aan al die soorten stekels voelen 😮. De visjes in de vijver krijgen echter hun voornaamste aandacht.
Terug de auto in voor een volgende stop: Cuevas de los verdes. Niks groen aan deze grotten (lavatunnel). Ooit woonde er een familie geitenhouders die de dieren onderdak gaven in deze tunnel, genaamd "los Verdes". De ingang is een jameos. In een groep van 50 man dalen we af in de tunnel. Een dergelijke tunnel ontstaat na een uitbarsting van een vulkaan. In dit geval: de vulkaan Corona. Het oppervlak stolt sneller dan de binnenkant, die verder naar zee stroomt, wat een holle tunnel achter laat. De volledige tunnel is verlicht en er speelt muziek. Jitse vindt het maar eng en plakt aan mama... Bijna op het einde ontdekken we het grote, best bewaarde geheim... : er is namelijk... een ondergronds meertje, maar sssssst, je weet het niet van ons...
Het is ondertussen 14u geworden en de honger slaat toe. We rijden naar het kustplaatsje Arriete, op zoek naar verse kleine oktopusjes. Missie geslaagd! Jitse eet met enorm veel smaak een eigen portie op. De kleintjes zijn de beste 😀. We rijden met volle maag door naar de oude hoofdstad Teguise. We zouden er meer originele winkeltjes moeten treffen. Het is alvast een authentieker Canarisch dorp en best gezellig. We doen alle winkeltjes... Ondertussen is het helemaal opgeklaard en besluiten terug te keren om nog even te gaan zwemmen.
Onder volledig wolkenloze hemel kunnen we nog een uurtje zwemmen, voor de zon verdwijnt en de avond valt. Jutta geniet dag 6 van frietjes met pasta en komkommer, voor we ook in het hotel nog eens naar het winkeltje moeten op schattenjacht...

Cactus walhalla voor mama!

Han Decorte 2023-02-25 13:11:44

Lanzarote heeft geen geheimen meer voor jullie…