Vertragen

Spanje, Maspalomas

We slapen goed en diep, we recupereren van de vorige dag. Het ontbijt is nog een uitdaging voor Jitse: ze is nog heel bang om opnieuw ziek te worden. Veel traantjes, een telefoontje naar meter en veel geduld van mama helpen haar door haar angst te gaan en toch wat te eten.
We gaan opnieuw zwemmen om pas op de middag te vertrekken. De noodles in het zwembad maken de fun vandaag.

Als we zeggen dat we nog op uitstap zouden willen vandaag, doen de meisjes een tegenvoorstel: kunnen we niet de hele dag bij het zwembad blijven en dan hier iets eten... We besluiten er nog wat zee na de middag bij te doen en 't is een deal. Soms moeten we leren kalm aan doen: mijn uitdaging...

Dan maar de sessie aquagym meevolgen en een aperitiefje aan het zwembad. De meisjes vieren met een ijsje: op de vakantie! 🥳😎 Nog even proberen zwemmen zonder bandjes door Jutta, oma en Jitse proberen terwijl een fles champagne te winnen met bingo. Daarna gaan we toch iets kleins lunchen in ons appartementje. De meisjes doen op het gemak en hebben het grootste plezier in onze tuin van 3m². Terwijl ze toch niet op te jagen zijn, gaan de mama's op zoek naar een tour in de bergen voor morgen. We zijn er snel aan uit: er is er maar 1 en die is net op donderdag!

We weten de kindjes dan toch nog te motiveren om zich klaar te maken om naar het strand te gaan... Het is pas 16u... 🦧 Lang wordt er niet in het water gespeeld... Liever een fort bouwen met stenen. We zijn er een paar uur mee zoet. Het resultaat mag er zijn, maar bij een 3e instorting van een deel van de muur, beschouwen we het als klaar...

De douche roept en de maagjes knorren. We eten opnieuw op't gemak in het hotel, spelen nog een beetje uno, maar zijn allemaal gauw uitgeteld...

En hebben ze de fles champagne gewonnen met de bingo? Het is daar echt vakantie!! Een beetje vertragen zal je goed doen Pralientje! Tamusement op de bergwandeling morgen!