Surfing Lima

Peru, Lima

Gisteren zijn we aangekomen op onze laatste verblijfplaats tijdens onze reis; Lima. We vertrokken om 14.00 uur vanaf het vliegveld van Cuzco. Een uur later waren we in Lima. In het vliegtuig heb ik mij wat voorbereid ten opzichte van Lima en daar kwam uit voort dat Lima niet zo heel boeiend is. Er is een plein, maar die is helemaal opnieuw gebouwd na de aardbeving in 1997 en verder zijn bijna alle historische gebouwen verwoest door aardbevingen. Toch kunnen we wel een dagje vullen met sightseeing Lima denken we. Eenmaal aangekomen is het een grauwe en grijze bedoening. In de winter is het altijd bewolkt in Lima. De rit met de taxi naar het hotel duurt wel een uur, maar we zitten rechtop zodra we langs de kust rijden. Wat een surfers en surfscholen! Wij weten wat we gaan doen. We gaan surfen! Bij het hostel geven we aan dat we willen surfen, hij belt een mannetje en binnen 5 minuten is het geregeld.
Helaas wordt Geert ziek deze avond. Hij gooit alles er uit. De volgende dag is hij nog steeds niet lekker en het lukt niet om te eten. We beslissen dat alleen ik ga surfen en dat hij gaat kijken en mooie foto's gaat maken. Wat is surfen leuk om te doen zeg en qua moeilijkheid valt het eigenlijk best wel mee. Manuel, de surfleraar zegt dat ik een goede chemie heb met het water. Dat mag ook wel vind ik zelf, als kind zijnde was ik bijna meer in het water dan op het land, vooral tijdens vakanties. De rest van de dag chillen we wat. Geert is nog steeds niet lekker. s' avonds lukt Geert het om weer wat te eten. Super mooi restaurant gebouwd in het supermodere winkelcentrum Larcomar met uitzicht op de kliffen en de zee. Morgen is onze laatste dag in Lima, Peru en Zuid-Amerika. We zullen nog wel wat van Lima gaan bekijken. Om 4 uur gaan we naar het vliegveld en om 8 uur vertrekt onze vlucht terug naar Nederland.

Met het hele gezin het filmpje bekeken. Wat een avontuur!