Chilly in Chili?

Bolivia, Laguna Colorado

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, we hebben afgelopen dagen zo ontzettend veel meegemaakt. Laat ik eens beginnen bij nu. Het is nu kwart over 9 en we liggen in bed. Ik heb net een uurtje geslapen, daarna heb ik toch het risico genomen mijn bed uit te gaan om te plassen. Op het moment vriest het alweer, ook binnen aangezien we geen verwarming hebben. Toch gaat het tot nu toe goed. We hebben 5 wollen dekens, onder de dekens liggen we in een slaapzak die we gehuurd hebben en daarin nog een liner van fleece. Dat is een dunne slaapzak voor in je slaapzak. Daar naast heb ik nog 2 lagen kleding aan en muts op. Ik heb het nu lekker warm, mijn tenen zouden wel wat warmer mogen, maar zijn niet koud. Ik hoop dat het zo blijft vannacht want dan gaat het zo'n 20 graden vriezen. Eigenlijk een idiote situatie als ik er zo over denk, maar het is het hopelijk allemaal waard. Vandaag al een fantastische dag gehad. Vanmorgen vroeg de grens over gegaan naar Bolivia, bij de grens over gestapt van de bus naar een jeep. Vervolgens zijn we gaan touren door de altiplano op een hoogte rond de 4000 meter. We zijn langs bevroren vreemdkleurige meren gereden. Zo ook een rood meer met flamencos. We hebben fumaroles gezien met borrelende modder en gezwommen in een thermal meertje met een prachtig uitzicht. Vanochtend begonnen met de anti hoogte ziekte medicijnen, ondanks dat wel hoofdpijn. Geert was in de avond ook wat misselijk. Het gaat nu goed. Ademen voelt wat zwaarder aan maar dat is ook niet gek met zo'n stapel dekens.