Zon, Titicaca en 15 graden

Bolivia, Copacabana

Copacabana, je denkt dan aan zee, strand en zomerse temperaturen. Van dit alles helemaal niks, maar wel een prachtig meer op 3800 meter bij een temperatuur van ongeveer 15 graden. In het zonnetje is het net lekker. Vandaag zijn we vertrokken uit La Paz. Om half 8 werden we naar het busstation gebracht. Daar hebben we de bus gepakt naar Copacabana. De rit duurde zo'n 4 uur. De eerste 2 uur waren we bezig om La Paz uit te komen. Ten eerste omdat het verkeer in La Paz redelijk vast staat en ten 2e omdat La Paz nog groter was dan we dachten. Toen we eenmaal boven aan de krater waren, hebben we nog een uur door de bebouwing gereden op de hoogvlakte. We wisten dat er wel wat bebouwing was op de hoogvlakte, maar zoveel hadden we niet verwacht. Na het "echt" verlaten van La Paz reden we al snel langs het Titicaca meer. Op een geven moment moesten we het meer ook oversteken. Dit gebeurde ook weer op provisorische wijze. Iedereen moest eerst de bus uit. De boot ging op een soort van pond. Alle busreizigers moesten met een apart bootje naar de overkant voor jawel 2 Bolivianos, dat is omgerekend 20 cent. Na de oversteek was het nog een uurtje naar Copacabana. Uit de bus stappen was trouwens ook nog een hele kunst aangezien de spierpijn flink was 24 uur na het fietsen van de deathroad. Eenmaal in het hostel aangekomen hebben we meteen onze spullen weer gepakt voor de volgende activiteit. We zijn gaan varen op het Titicaca meer en we hebben een bezoek gebracht aan Isla del Sol. Een eiland in het Titicacameer. Op de eiland hebben we de incatrap beklommen, een wandeling gemaakt en de inca ruïnes bezocht. Van deze laatste hadden we heel wat verwacht, helaas was het voor een leek niet echt de zien dat het een inca ruïne was.