Hola! San Pedro de Atacama

Chili, San Pedro de Atacama

Vandaag was een echte reis dag. Maar voordat ik verder ga wil ik eerst iedereen even bedanken voor jullie lieve en leuke berichten. Super leuk om te lezen hier zo ver van huis. Ook bedankt voor de tip dat we geld terug kunnen vragen ivm met de vertraging. Dat hadden we anders nooit geweten. Maar goed een reis dag dus. Ik was wel een beetje nerveus vandaag. Wat betreft het vliegtuig hadden we alleen een tijd en een boekingsnummer. Dus het was wel even spannend of het wel helemaal goed zou komen. We hadden ook nog niet eerder de taxi genomen in Chili, dus dat was ook even aftasten. Uiteindelijk is alles goed gekomen. In de ochtend even rustig aan gedaan, koffers weer ingepakt en rond 12 uur gingen we richting het vliegveld. Op het vliegveld een beetje rondgehangen en om half 4 zaten we in de lucht richting Calama. Rustige vlucht, ik denk dat het vliegtuig wel voor meer dan de helft leeg was. Toen we aankwamen op het vliegveld in Calama konden we direct door in het busje richting San Pedro de Atacama. Prachtige rit door het woestijnlandschap. Toch moet ik eerlijk zijn dat mijn oogjes wel even toe vielen tijdens deze rit van anderhalf uur. De vorige nacht had ik niet zo goed geslapen en aangezien ik te goed kan slapen in auto's werd het lastig om wakker te blijven. Gelukkig maakte Geert mij af en toe wakker als er iets moois te zien was. Met schemer kwamen we aan in San Pedro de Atacama. Een klein dorpje met huisjes gemaakt van adobe, een mix van klei een stro. Maar oow wat een fantastische sfeer! Kleine schattige winkeltjes met dagelijkse producten, maar vooral met wollen kledingstukken. Het winkelstraatje is gezellig druk met vooral jonge toeristen en iedereen is blij. Ondertussen komen we langs iemand met een sterrenkijker en werpen een blik op Jupiter, ook zijn er 4 manen te zien. In mijn reisgids lees ik net dat ze ook excursies doen in de avond om sterren te kijken. Morgen maar eens kijken of er nog 2 plekjes beschikbaar zijn ;)