Dag 17: Naar Montagnana

Italië, Montagnana

Gisterenavond bleek in de B&B waar ik verbleef nog een Rome-ganger uit Nederland te logeren: Nico. Vanmorgen hebben we samen ontbeten en ervaringen uitgewisseld. Omdat ik vanmorgen nog wat dingen in Verona wilde bekijken (die Nico gisteren al bekeken had) besluiten we om niet samen te rijden.
Wat is Verona toch een ontzettend mooie stad! Deze stad combineert het comfort van een moderne winkelstad met vele oude bezienswaardigheden. De beroemde arena behoort tot de best bewaarde arena’s van het Romeinse Rijk. Verder heb ik ook in Verona verschillende kerken bekeken.
En ik heb een mooie foto van een Romeinse strijder gescoord (of is het een foto van een mooie Romeinse strijder?).
Voor het eerst deze vakantie hadden mijn collega’s op kantoor mijn hulp nodig. Het is op zich ook een mooie gewaarwording om op een zonnig plein in Verona bezig te zijn met het regelen van een hypotheekdossier.
Om 12.15 uur besluit ik aan te fietsen richting Montagnana. Deze fietstocht gaat door vlak boerenland waarin zelfs een aantal kanalen lopen. Dit geeft je het gevoel terug in Nederland te zijn. Ik maakte foto’s van mais, bieten, graan en aardappelen. Ook is het raar om nu ineens in een vlak landschap te fietsen. Afgezien van de eerste dag van mijn fietstocht heb ik niet meer in een vlakke omgeving gereden.
Wat ook opvalt is dat tussen 13.00 en 15.00 alles uitgestorven is. Alle winkels zijn gesloten. Daar moet ik de komende dagen rekening mee houden in verband met het eten wat ik beschikbaar moet hebben.
Onderweg zie ik ook veel leegstaande en vervallen huizen. Dus wanneer iemand hier een huis wil kopen: keus genoeg. Houd echter wel rekening met achterstallig onderhoud en met het feit dat Lamers & Van de Wijdeven geen aantrekkelijke hypotheek kan regelen.
Om 15.00 uur landde het vliegtuig uit Kreta op Eindhoven Airport. Het geeft een fijn gevoel, wetende dat de hele familie weer veilig thuis is.
Om ca. 16.30 uur arriveer ik in Montagnana. Het rustige stadje wordt nog geheel omsloten door indrukwekkende middeleeuwse stadsmuren met maar liefst 24 torens en 4 stadspoorten, waarvan er 2 versterkt zijn met een kasteel. Ik zie op een terras Nico (de Nederlander waar ik vanmorgen mee ontbeten heb) zitten. We spreken af om samen iets te drinken en te gaan eten. Morgenvroeg ga ik dan nog wel wat foto’s maken alvorens mijn tocht voort te zetten richting Ferrara.

Leuk dat je weer kennis hebt gemaakt met Nico. Ook weer fijn om te horen dat de rest van je familie weer is goed thuis gekomen van Griekenland. Weer mooie foto,s Jan. Geniet nog van je reis🚴

Rianne Corstiaans 2018-05-11 22:25:41

Jan wat een genieten en weer een schitterend verslag Groetjes

moeder 2018-05-11 22:27:30

Je hebt er al veel Italiaanse km’s opzitten, Jan. De fietstocht vordert gestaag en je maakt er iets bijzonders van. Verona is mooi, Rome is prachtig. Je einddoel komt al aardig in zicht. Hou vol kanjer!!

Rosiet 2018-05-11 22:40:06

Weer een mooi verslag Jan. Elke dag weer een verrassing . Het wordt steeds mooier ! Je gaat het op het op je gemak halen . Geniet ervan en het zal je je leven lang bijblijven , Ik wacht alweer op het verslag van morgen . Groeten Toon

Toon van Doormalen 2018-05-11 22:40:31

Wederom een mooi verslag van de dag en prachtige foto's (vooral die ene)

Johan 2018-05-11 22:45:59

Wat een bijzondere reis. Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Geniet ervan!

Joke de Brouwer 2018-05-11 23:15:29

Leuke foto's we zijn toch wel erg blij dat de rest weer thuis is nu jij nog maar we maken de reis wel even af nu we zo ver zijn maar het komt goed groetjes els en Bert

Bert tijssen 2018-05-11 23:30:18

Dat wordt straks een schitterend dik fotoalbum, Jan!! Goeie reis verder.

Piet G. 2018-05-11 23:55:16

Mooi verslag weer Jan. En je hebt inderdaad maar mooi een paar Romeinse strijders of strijdsters vastgelegd. Of werden ze vastgezet?. ;) Rome komt steeds een stukje dichterbij!! Succes morgen.

Jordy Reijnhard 2018-05-12 01:50:17

Je gaat lekker Jan. Leuke verslagen.

Sidney 2018-05-12 07:54:40

Leuk en grappig reisverslag!!

Ger en Marij 2018-05-12 07:59:11

Kunt altijd nog reportages gaan maken voor tijdschrift of t.v. verslagen blijven boeiend om te lezen succes verder met de tocht

Perry en Suzan 2018-05-12 08:44:05

Hoi jan, was net de krant aan het lezen toen je verslag binnen kwam op de mail. Eerst je verslag dan weer de krant. 😊fiets ze nog

Christian 2018-05-12 09:23:59

Goedemorgen Jan, Verona is inderdaad een hele mooie stad om even bij stil te staan. Ik heb gisteren een wandeling vanuit het plaatsje Plaus naar Merano op ongeveer 1800 meter gemaakt. Ik was pas na achten s’avonds thuis en moest toen nog gaan eten. Het was de moeite waard en hele mooie tocht. Succes verder met je fietstocht.

Guus Sundermeijer 2018-05-12 10:08:07

Je ziet Jan werk gaat altijd door, maar wel in een ontspannen terrassfeer. Groet van ons beiden uit Spanje

HansE 2018-05-12 10:41:43

We genieten elke dag van je mooie verhaal en de mooie foto,s. Geniet van Bella Italia!

Corine en Gerard 2018-05-12 11:21:16

Nu je hele verslag gelezen. Geweldig om te lezen met vooral ook veel informatie over jezelf tussen de regels door. Knap verhaal. We blijven je volgen tot aan de eindbestemming Nog even doorbijten in een mooie eenzaamheid.

HansE 2018-05-12 11:49:22

Knap hoor Jan al die mooie verhalen,en het fietsen van jou is wel super knap Succes in je verdere tocht Groetjes Harrie en Jo Tholen.

Jo Tholen Kerkstraat 3 Casteren 2018-05-12 18:54:59

een hele prestatie voor jou JAN succes