Dag 3: Een reisje langs de Rijn

Duitsland, Boppard

Gelukkig heb ik de verbinding tussen mijn telefoon en mijn navigatiesysteem (Garmin) hersteld. Dan kan Nicole zien waar ik uithang en daarbij kan ze ook een beetje als backup dienen. Ik rij tenslotte alleen en je weet maar nooit. Vanmorgen vergat ik om de rit op te starten op de Garmin. Na ongeveer 25 kilometer heb maar op de startknop geduwd.
Het is belangrijk dat ik steeds meer in een alledaags ritme kom. Tijdens het fietsen vanmorgen realiseerde ik me dat het doel elke dag niet is om ca. 100 kilometer te rijden. Of om mijn gemiddelde weer te verbeteren. Het doel moet zijn om vooral rond te kijken en proberen te genieten van de dingen die ik zie. Die kilometers komen dan vanzelf. Ik ben er wel achter dat ik niet alles moet willen zien. Ik ben al naar verschillende kerken gefietst die allemaal gesloten waren. Vandaag voor het eerst langs de route gepicknickt (of hoe schrijf je dat?). En dat nog wel op een soort halteplaats op de route naar Santiago de Compostella. Dat vond ik erg bijzonder omdat wandelen naar Santiago de Compostella eigenlijk mijn doel was voor 2018. Is waarschijnlijk ook geen toeval.
Ik heb vandaag ook geleerd dat ik mijn fiets niet mee moet nemen wanneer duidelijk aangegeven staat dat je er op de fiets niet kan komen. Ik wilde naar een kapel fietsen die op de route naar Santiago de Compostella staat (niet op de Reitsma route, maar ik zei al, het gaat om dingen zien en niet om kilometers). Blijkt die kapel in de bossen te staan. En niet zomaar in de bossen, een heel eind de bossen in. Mijn fiets kon ik niet houden en is 1 keer helemaal over de kop gegaan. Voor zover ik kan zien geen schade (alleen schrammen) en heel veel geluk gehad. Niet meer doen dus. Tenslotte ook veel schepen gezien en ik vind het opvallend hoeveel Nederlandse schepen over de Rijn varen. Vandaag overnachten in Boppard en morgen vol goede moed op pad tijdens dag 4.

♥️

Nicole van de Wijdeven 2018-04-27 21:53:37

Leuk om te horen zo zie je maar weer dat je elke keer wat bij leert

Bert tijssen 2018-04-27 22:00:13

Leuk om mee te lezen. Veel plezier nog.

Erwin van Avendonk 2018-04-27 22:05:21

Jan,een leuke foto van kasteel Marksburg in Braubach jaren naar de wijnfeesten geweest.In Boppard vaak overnacht als we op doorreis waren naar Italië is ook mooi fietsen langs de rijn.Geniet ervan!

Ine Teurlings 2018-04-27 22:17:54

Mooi om te lezen Jan dat je toch de nodige km al gemaakt hebt. Veel plezier nog en probeer te genieten vd omgeving

Cees Corstiaans 2018-04-27 22:54:13

Wat leuk om je zo te kunnen volgen jan .goede reis en.geniet hopelijk zit het weer wat mee gr uit bladel.

Ursela 2018-04-27 22:54:33

Ziet er goed uit Jan. En ook heerlijk weer om te fietsen zo te zien.

Jordy Reijnhard 2018-04-27 22:56:53

Mooie foto's gemaakt, Jan. Inderdaad, genieten is het allerbelangrijkste. De kilometers rijdt je toch wel. Succes nog.

Carina Tijssen 2018-04-28 00:17:44

Mooi om via jouw verhalen met je mee te reizen Jan. Succes, veel plezier en we duimen voor goed fietsweer 👍🏻

Liesbeth Schippers 2018-04-28 07:56:02

Mooi om te lezen Jan , succes en geniet van elke dag weer opnieuw👍

Rianne Corstiaans 2018-04-28 07:59:47

Mooi Jan en kijk goed om je heen.

Sidney Hoogeveen 2018-04-28 08:20:31

Leuk om te volgen Jan!

Christian 2018-04-28 08:28:59

Fijn om zo mee te fietsen fijne dag

moeder 2018-04-28 09:00:20

Je kent ons niet maar we “fietsen” met je mee. Vorig jaar hebben wij in dezelfde periode dezelfde route gefietst. Het is heerlijk om, via jou verslagen, de tocht nog eens te maken. Veel veilige kilometers en veel plezier🚴🏻‍♀️

Rob en Erika van den Bosch 2018-04-28 09:27:24

Fietsen, kijken, bezinnen.......geniet ervan Jan!

Annie van Luffelen 2018-04-28 09:40:51

Casteren ligt al weer een eind achter jou Jan. En toch lijkt het alsof je nog dichtbij bent. We blijven je volgen. Geniet er van en nog succes.

Toos en Kees 2018-04-28 10:32:11

Jan, inderdaad geniet van al het mooie onderweg ! Hopelijk houd je er veel fijne heinneringen aan over. Groetjes en een hele goeie reis.

Jan en Ria 2018-04-28 12:30:45

Nog steeds bietje eigenwijs Jan lees ik wel, nen echte Weedeven.. Veel plezier nog!

Erik Schippers 2018-04-28 13:46:22

Het is gelukt, ik kan je ook op de pc volgen. De kaars brandt nog steeds1

Sien Das 2018-04-28 14:49:57

Vannacht samen met Nicole app gedownload . Ook ik ga vanaf nu jou avontuur mee beleven vanaf deze app. Geniet van dit grote avontuur

Trea v schaijk 2018-04-28 15:29:45

Altijd al geweten dat je kerkelijk gezind was, Jan. Iedere keer maar een schietgebedje duren, dan komt alles goed. Veel plezier en succes op je verdere reis, we blijven je volgen

Peter cosijns 2018-04-28 19:31:16

wat een mooie plaatjes Jan een geweldige belevenis we wensen je nog een voorspoedige reis.

janus en Marietje 2018-04-29 12:02:58

Goed bezig jan , volop genietenvan natuur, bezienswaardigheden en alles wat op je pad komt😉

Anita Ansems 2018-04-29 12:36:29

Dag Jan, Ben je Rüdersheim al gepasseerd? Dit was vroeger een zeer bekende bedevaartsoord voor bierdrinkers. Vele mensen hebben daar nog ergens een relikwie of andere half vloeibare sporen achter gelaten. Wij wensen jou een heel mooie voortzetting van je reis en we lezen graag jou verslagen. Grüss God. Maar dat is nog iets verder, als je onderweg wordt begroet.