Autumn is coming!

Australië, Perth

Het is inmiddels alweer mei en de herfst begint hier nu echt te komen, al was het vorig weekend nog 30 graden en heb ik aan het strand gelegen. Not bad for autumn!

Maar goed, ik ga weer even proberen in een logische en chronologische volgorde te vertellen hoe mijn afgelopen weken waren. Starting with.. Kingsday! Ja, hier werd ook koningsdag gevierd in Fremantle en Perth. Yvette en ik zijn ’s avonds naar een rooftop bar in het centrum van Perth gegaan waar een hoop Nederlanders bij elkaar kwamen om koningsdag te vieren. Ik had niet verwacht dat er zóóó veel Nederlanders in Perth waren! Niet alleen reizende jongeren, maar ook veel gezinnen. Op het feest werd typische Nederlandse muziek gedraaid zoals Guus Meeuwis en Ilse de Lange, niet mijn pakkie-an maar het zorgde wel even voor een verbonden gevoel met Nederland(ers). Wel miste ik de bitterballen en frikandellen zeg! Pap, mam, als ik op 4 juli thuiskom zetten we de friteuse aan en gaan we lekker frikandellen met friet eten! Hmmmmm

Op onze vrije dag, vrijdag (how ironic), zijn Yvette en ik van Fremantle naar Cottesloe gefietst. Op de Fremantle Market hebben we een hele poos naar Koala’s gezocht, omdat op internet stond dat er elke vrijdag een zoo-kraampje staat waar je een Koala kunt knuffelen. Na het kraampje eindelijk gevonden te hebben zeiden de zookeepers dat we de koala niet mochten vasthouden, omdat hij niet aan de andere mensen en omgeving gewend is. Boohooo!! Lekker valse advertenties. Wel kon je een slang of dragon lizard (stekelige hagedis) vasthouden.

Ik ben een week geleden opnieuw verhuisd, vraag me niet de hoeveelste keer dit was want ik hou het zelf niet meer bij.. Het appartement waar Remco en ik samenwoonden was te duur voor mij alleen om te betalen, daarom ben ik op zoek gegaan naar een éénpersoonskamer. Toevallig kwam er in hetzelfde gebouwencomplex een kamer vrij, dus ik hoefde maar naar de overkant te sjouwen met de spullen. Super handig. Hier woon ik samen met een meisje uit Colombia en een meisje uit Maleisië. Vaak zie ik ze niet, want ze werken beiden full time doordeweeks, terwijl ik in het weekend juist veel weg ben van thuis. Minpunt: er is geen warm water, al de hele week dat ik hier ben niet, dus ik moet telkens ijskoud douchen. Niks voor mij, ook al moet het goed zijn voor je gezondheid en al, NOPE. Vééls te koud! Hopelijk repareren ze dit snel.

Omdat ik zo een spijt had dat ik geen GoPro (actiecamera) had bij het snorkelen op de westkusttour, heb ik een goedkopere variant van GoPro gekocht voor mijn reis in de oostkust. Deze ben ik het afgelopen weekend gaan testen in Cottlesloe Beach, tevens mijn laatste keer dat ik daar heb gezwommen omdat het vanaf vandaag écht herfst is hier. Het testen ging echter niet zo succesvol, want toen ik aankwam schrok ik hóé hoog de golven waren. Er waren veel mensen aan het surfen. Soms werd de zee weer een beetje kalm, dus ik dacht oké ik ga snel op een moment dat er geen hoge golven komen het water in met mijn snorkel en GoPro (het is een Kaiser Baas Action Camera, maar ik noem het GoPro voor het gemak). Die hoge golven kwamen sneller dan ik dacht, en waren ook nog sterker dan ik dacht. Ik deed even mijn snorkel op mijn hoofd omdat er water inzat, en BAM een golf trok me mee en sleurde mijn snorkel mee. Jammer dat die dingen niet drijven… Uiteindelijk heb ik met hulp van 2 mannen die mee kwamen helpen zoeken de snorkel teruggevonden! Dit had uiteindelijk meer dan een half uur geduurd omdat het zoeken in zo een wilde zee nogal lastig was. Maar conclusie: de camera werkt woehoe! Het water was niet super helder door al t zand van de harde golven, dus ik heb niet echt geprobeerd foto’s te maken verder. Dit bewaar ik wel voor de mooie stranden aan de oostkust.

Diezelfde dag waren Yvette en ik gaan SUP-surfen met de outdoor club . Dat ga ik echt missen om te doen, zo leuk! We hadden een teamspel gespeeld waarbij je met een bal bij de boei van het andere team moest scoren. Dat was wel grappig maar ook best moeilijk omdat je je evenwicht moet bewaren terwijl je op het surfboard staat.

Zondag gingen Yvette en ik met de fiets naar Swan Valley, een gebied waar heel veel wijngaarden & chocolaterieën zijn. Nadat ik mijn ketting weer op mijn fiets had gekregen dan. Why tell me why draag ik altijd witte truitjes als de ketting van mijn fiets afraakt?.. We hebben een route van grofweg 25 kilometer gefietst langs van allerlei plekken waar we wijn, chocolade, nougat, jam en honing konden proeven. Levensgenietertjes.

De laatste 4 weken school zijn begonnen, de tijd gaat echt snel. Yvette en ik hebben onze vliegtickets naar Sydney al geboekt woehoee! Tegen die tijd zal ik wel weer iets van me laten horen, byeee

PS. Als jullie je afvragen waarom ik toch altijd een helm draag op een normale fiets..? Dat is verplicht hier, anders riskeer je een hoge boete.