De eerste dagen 'Down Under'

Australië, Perth

Na een reis van grofweg 30 uur ben ik eindelijk aangekomen in het mooie, maar huh? regenachtige Perth? Niet alleen Yvette (wij gaan samen studeren in Perth) en ik, maar ook de plaatselijke bevolking was in shock. Blijkbaar valt er tussen oktober en mei normaal geen druppel. Anyways, na een half uurtje kwamen we aan bij ons gereserveerde Airbnb huisje, dachten we. Het avontuur begon al goed, we stonden als enge stalkers door de raampjes van het verkeerde huis te kijken in de regen. Niemand die ons hoorde roepen of kloppen, blijkt: we stonden gewoon bij de buren :') ''no worries''. En dat met alleen mijn koffers trouwens, want die van Yvette waren blijkbaar achtergebleven in Singapore, handig..! Gelukkig werden deze de volgende dag al aan huis geleverd.

De eerste dagen hebben we ons bezig gehouden met het zoeken van een kamer. We ontdekten al snel hoe praterig Aussies kunnen zijn, nadat we 3 uur lang op een bank zaten te luisteren naar een heel levensverhaal/filosofische levensles van een huisbaas. Wekkers heb je hier by the way niet nodig, want de vogels maken keiharde vreemde schaapachtige geluiden vanaf 6 uur 's morgens, maar dit went snel ;). Na een aantal dagen vonden Yvette en ik beiden een kamer in hetzelfde huis, niet ver van de University of Western Australia, waar we communicatie, marketing en journalistiek vakken gaan volgen. Het verblijf hier was ook van korte duur, aangezien na onze 1e nacht werd ingebroken in het huis. Eindelijk alles uitgepakt, konden we weer inpakken omdat we ons daar niet meer veilig voelden. Er is gelukkig niks gestolen van ons, maar wel helaas van een ander huisgenootje. Gelukkig is Remco (mijn vriend) in Perth voor stage/werk, waar ik kon crashen voor een paar nachten. Sinds vandaag heb ik EIN-DE-LIJK mijn eigen kamer! :) Net op tijd ook, want morgen begint de introductieweek van de universiteit.

Naast het bezoeken van kamers ben ik de stad en omgeving gaan verkennen en heb ik al heel veel mooie plekjes gezien. Eén van de eerste avonden liep ik door Perth, richting Elisabeth Quay. Dit is een plek die grenst aan de mega Swan River waar veel openlucht feestjes worden gegeven. De stad ziet er 's avonds zelfs prachtiger uit dan overdag, door alle mooie lampjes. Bijna overal waar ik liep waren gekleurde lichtjes te zien, die weerkaatsten over het water. Ook heb ik een bezoekje gebracht aan Kingspark, aan het gezellige Fremantle waar veel Aussies op blote voeten lopen en een eilandje voorbij Perth-centrum met kangoeroes. Niet te vergeten het mooie strand van Cottlesloe, een kwartier van ons Airbnb huisje vandaan. Het water heeft een mooi heldere blauwe kleur en is niet koud!

Tot slot ben ik gister samen met Remco en zijn ouders+broer gaan uiteten in een super gaaf restaurant op de 33e verdieping van de St. Martins Tower. Vanuit hier kon je heel ver uitkijken over Perth en omgeving, al helemaal omdat het restaurant in 90 minuten 360° ronddraaide. Een erg bijzondere ervaring!

Dingen die ik tot nu toe geleerd heb: neem áltijd, maar dan ook echt ALTIJD zonnebrandcrème mee, ook al schijnt de zon niet, you will burn alive. Neem altijd een literfles water mee, het verdwijnt namelijk heel snel hier, it's magic. Google Maps is je beste vriend in deze mega stad. Oja, de ''reuze insecten'' vallen wel mee.. Tot nu toe alleen een paar muggen en spinnen van normale, Nederlandse grootte. Alleen de mega rode kakkerlakken zijn een dingetje, iew.

Zo, dat was het einde van mijn blog voor nu! Ik kijk uit naar de introductieweek die morgen start. Om nog een beter beeld te krijgen van mijn ervaringen tot nu toe, check de foto's!