I'm not thát lazy!

Australië, Perth

Ik ben nu al bijna 2 maanden in Australië, oftewel 1/3 van mijn tijd zit er al op (gaat véél te snel!). Toch lijkt het voor mijn gevoel alsof ik er al langer ben, omdat ik zo gewend ben aan alles. Toen ik deze week in de bus naar school zat en tussen de wolkenkrabbers doorreed langs de palmbomen, kreeg ik even een besefmomentje; IK BEN IN AUSTRALIË! Hoe vet. Soms, als ik een niet-luie dag heb, heel soms.. ga ik weleens met de fiets naar school trouwens. Dat is een hele leuke route van ongeveer een half uur, langs de Swan River vol bootjes waar de zon mooi op reflecteert. Maar de bus is zo goed als gratis voor studenten en even snel, dus dan kies ik er voor om te chillen en niet bezweet aan te komen op school :’). Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik eigenlijk helemaal niet zo lui ben, ik beweeg hier veel meer dan in Nederland haha. Vanochtend ben ik bijvoorbeeld weer gaan SUP-Surfen (én naar de locatie gefietst, ja ja…!). Dit was echt heel zwaar, want deze keer gingen we 1,5 uur i.p.v. een half uur suppen. De wind was ook heel sterk, niet echt ideaal voor SUP-surfing, maar een goede training voor je buik- en armspieren! We hebben o.a. yoga op een surfboard gedaan. Geprobeerd althans. Na een seconde val ik al van mijn board, omdat evenwicht houden alleen al een kunst is op het water…

Intussen ken ik de stad ook wel binnenstebuiten, dus ik ben de afgelopen 2 weken eens wat plekjes verder weg van Perth gaan bezichtigen. Nu denk je misschien, wow is ze in al die weken nog niet verder dan Perth geweest? Well, that’s Australia! Tis een stukkie rijden wil je andere plekken zien. Met openbaar vervoer reizen is lastig, maar ik ben niet zo rijk om even een auto voor een half jaar te huren/kopen. Wat wel gaaf zou zijn.

Met de outdoor club ben ik 14 kilometer gaan hiken in de bergen van Serpentine National Park. Dit was een hele klim met een groep van 20 (voornamelijk internationale) meiden. In dit park zag ik de 1e wilde slang! Een kleine felle groene slang. ..En daar trapte ik ook bijna op. Maar het arme dier was door mijn panische gil waarschijnlijker banger voor mij dan andersom. Bij het eindpunt van de hike konden we zwemmen in een meertje met een waterval (Serpentine Falls), ontzettend mooi!!

Daarnaast zijn Yvette en ik een dag naar Pinguïn Island geweest, een stukje zuidelijker in Rockingham. Dat was denk ik 1 van de leukste en mooiste plekjes waar ik tot nu toe ben geweest. Het is wel een erg klein eiland waar je binnen 2-3 uur rondgelopen bent, en pinguïns zul je er overdag niet snel zien, maar de natuur is het zeker waard om erheen te gaan. Ik zou zeggen, bekijk de foto’s! Het zijn waarschijnlijk de mooiste foto’s die ik tot nu toe heb gemaakt.

Ook ben ik een stukje noordelijker gegaan, richting Yanchep. Remco en ik hadden het plan om in Yanchep National Park te gaan wandelen, omdat er koala’s en kangoeroes zouden zijn. Echter, zoals ik al eerder zei is rondreizen via openbaar vervoer niet echt praktisch in Australië. Toen de bus bij de eindbestemming kwam stonden we bij een snelweg, geen idee waar. Toen moesten we een aantal kilometer langs die snelweg lopen om bij de ingang van het park te komen. Na ongeveer een half uurtje na aankomst hadden we een leuke wandelroute in het park ontdekt, maar toen we aan het einde van die wandelroute kwamen bleek dat we weer op die verdomde snelweg uitkwamen. Weer helemaal teruglopen dan maar. Toen was er al zoveel tijd voorbij dat we besloten om een excursie naar de kristalgrotten te doen die ook in dat gebied waren. Dat was achteraf gezien het leukste van de dag, dus ik ben blij dat we daarheen zijn geweest. Een wat oudere vrouw, die al 40 jaar naar dezelfde grot ging had ons een rondleiding gegeven. Zij was wel héél erg gefascineerd over stalagmieten en stalactieten, want ze zat soms een hele dag in de grot om op te schrijven welke stalactieten op welke tijd een druppeltje lieten vallen. Wauw, wat een leven heb je dan. Besides that was het een hele aardige vrouw en hebben we mooie kristallen gezien.

Afgelopen vrijdag zijn Remco en ik naar het pretpark Adventure World geweest, ten zuiden van Perth. We waren de eersten in de rij en dus ook de allereerste gasten die het pretpark inliepen. AWESOME, no queues! Het was een klein maar wel heel leuk pretpark met vooral waterattracties. Al blijft Phantasialand natuurlijk wel #1. Tot slot ben ik gister nadat ik lekker op het strand had gelegen samen met Yvette naar een open air cinema geweest naar de film La La Land. Yvette had namelijk 2 tickets gewonnen via Facebook woohooo! Ik vond de locatie van de open air cinema echt heel vet, want je zag in de verte de lampjes van de hoge gebouwen en je keek richting de zonsondergang. Bovendien is het extra speciaal om onder een hemel vol sterren naar een film te kijken.

Oh en ik heb weer wat geleerd. Mijn visie van Aboriginals klopte dus totaaaal niet! Voordat ik naar Australië kwam dacht ik dat Aboriginals zich niet echt in de stad vertoonden en misschien ook wel typerende kleding of attributen zouden dragen. Typerend zijn ze zeker, maar niet op de manier zoals ik dat had verwacht. Je zou kunnen zeggen dat het de kampers van Kerkrade of Heerlen zijn. Ze stinken altijd naar zweet en drank en lopen rond in hun joggingbroek. Ze zijn meestal heel erg luidruchtig en soms zelfs een beetje lunatic (erg gek).. Zo riep er laatst een man in de bus naar een Chinese man: ‘’You’re a murderer!!! Chinese Murderer!!! I kill you with my knife!’’ En toen maakte hij bewegingen met zijn hand alsof hij een mes vasthield, maar hij was gewoon dronken. De Chinese man had een goede pokerface moet ik zeggen, waarschijnlijk zijn de mensen het gedrag van de Aboriginals hier inmiddels gewend.

Ik hoor trouwens net dat de Chinese buurjongen gaat verhuizen, dus morgenvroeg worden we niet meer wakker van de rare spuug-kots-rituelen. Beter…

Momenteel ben ik aan het multitasken door deze blog te typen en mijn bachelor thesis af te ronden omdat ik die morgenochtend ingeleverd moet hebben. Oftewel morgenmiddag voor mij. Dus ik ga de blog weer beëindigen voor nu. Back 2 work! See ya!