Fietsen en markten

Frankrijk, La Roche-de-Glun

De afgelopen twee dagen stonden in het teken van fietsen en het bezoeken van twee markten.
Zaterdagochtend stappen we op de fiets om de 11 km naar Valence te fietsen. In Valence aangekomen zetten we de fietsen op slot en lopen we het centrum in. We beginnen met de markt, wat een markt is met alleen food. We zien heel veel lekkere dingen en maken ook wat foto’s. Na de markt lopen we het gezellige centrum in. Hier vindt je heel veel boetiekjes en art winkeltjes.
We gaan nog even naar het toeristen bureau en dan weer terug naar de fiets.
Valence is een stad waar je zeker een keer moet stoppen als je op weg bent naar het zuiden.

In de middag zitten we lekker bij de camper in de zon. avonds eten we de op de markt gekochte paella en net als jaren terug krijg ik daar spijt van, ik weet het nu zeker, ik ben allergisch voor saffraan.

Zondagochtend stappen we weer op de fiets, dit keer meer kilometers dan gisteren. We gaan naar Roman sur Issoire waar ook een markt is. Het is een kopie van de markt in Valence. Nu halen we quiche met zalm en een quiche met uien en spek voor het avondeten.
We gaan nog naar een rommelmarkt en ja het was echt een rommelmarkt.
Daarna weer terug naar de camperplaats in La Roche de Glun. Onderweg wat spetters regen en erg veel wind. Bij de camper aangekomen hebben we vandaag 57 km gefietst en zijn de accu’s toe aan stroom.
Ook wij laden onze accu weer op door in de zon een boekje te lezen.

Vanavond een tv avond; expeditie robinson.

Klinkt allemaal weer prima!