Weer 600 km verder

Italië, Monticelli d'Ongina

vanmorgen vroeg op. het vakantie ritme zit er nog niet in. om 06.45uur zijn we al onderweg. voordeel is, het is heerlijk rustig op de weg. net voor de zwitserse grens stoppen we om te tanken en te ontbijten. de prijs van de diesel is no hoog, eerst maar ontbijten. en ja hoor na het ontbijt is de autohof bijna leeg en de prijs 13 cent lager.

bij de grens kunnen we doorrijden. dit jaar gebruiken we de app VIA. van te voren een 10 dagen kaart gekocht en nu 1 dag afgestreept.

bij de gotthard is het druk. we staan 3 kwartier in de file.
na de gotthard is het tijd voor de lunch. In italië is het druk, erg druk. we staan bij 3 tol poortjes in de file, veel wegwerkzaamheden en de italianen zijn niet vrij vandaag.

om 5 uur komen we in monticelli aan en bekijken de drie plekken daar. we kiezen die in het centrum.

na het eten (risotto) lopen we een rondje door het dorp. we zien het heerlijke italiaanse ijs en kunnen ons niet inhouden.

morgen is er hier markt. misschien even kijken.

daarna weer verder naar ancona.