Parga & Ammoudia

Griekenland, Ammoudia

Na een redelijke nacht, de bedden zijn echt een verschrikking, gaan we om half 9 ontbijten in het restaurant. Het ontbijt is prima voor de 6 euro.

Om 10 uur moeten we de hut verlaten en na een half uurtje mogen we naar de camper toe. We ruimen gelijk de spullen op en na een half uurtje mogen we van boord. We rijden gelijk richting Plataria, waar we de tank vol gooien met diesel.

Daarna naar Parga, eens kijken of het nu wel lukt om daar te parkeren. We hebben een locatie doorgekregen via de facebook groep: griekenland met de camper.

En ja hoor, het lukt ons om er te parkeren en we lopen de trap af en staan gelijk op de boulevard. We lopen door het dorpje, bekijken de toeristen winkeltjes en eten er een pita gyros.

Na ruim een uur hebben we het gezien en rijden we naar Ammoudia. Hier is het erg rustig en is er plek genoeg voor ons. We staan aan de rivier de Archeron.

We kunnen nog een tijdje in de zon zitten, wel uit de wind, want die is stevig en fris.

's Avonds gaan we uit eten bij de duitse dame, hier zijn we de voorgaande jaren al diverse keren geweest.
Het smaakt er weer heerlijk en we houden wat moussaka over voor de volgende dag.
De eerste dag griekenland zit er weer op en het smaakt naar meer ;-)

Leuk plekje daar jongens!

j.en.s.onderweg 2019-06-03 22:00:04

Ben nu best benieuwd welk restaurant in Ammoudia van de Duitse dame is