Twee

Duitsland, Gersfeld

Een dag met twee en misschien wel meerdere gezichten.

Een warme, benauwde nacht. Deken af, deken over. En dan ook nog dromen dat je op je werk komt en al je spullen zijn uit je kantoor verdwenen en iemand anders is bezig de boel in te richten. Hij moet persé op mijn plek zitten, omdat hij dichtbij een collega moet zijn, die in het kantoor naast mij zit. Ik kwam terug van vakantie en iedereen wist ervan , behalve ik dus. Ik was woedend. M'n spullen stonden in een gang heel ver weg. Ik kon het niet vinden, "bij het kopieerapparaat" zei iemand. En toen ging de wekker. Ik was nog boos. Draaide me nog om, om de droom uit te dromen, maar dag ging niet lukken. Oké, wie verklaart dit even? Lijkt er in iedere geval dat ergens ver weg m'n werk nog een beetje rondspookt. Want het is helemaal weg. Door die droom ging ik ineens daarover nadenken, maar dat was van korte duur, want de de dag vroeg volop m'n aandacht.

Een dag met 2 gezichten. Opstaan, ontbijten bij de Bäckerei van REWE, spullen pakken en dan begint het toch te hozen. Niet te zuinig. Een tijdje gewacht dus en toen het wat minder regende de regenkleding aangedaan en vertrokken.
Binnen het half uur kon alles alweer uit. De eerste uren waren saai. Bewolkt, benauwd. Langs het spoor, over het spoor, naast het spoor, onder het spoor door. Niks te beleven, een cache en verder niks. Met veel moeite ergens een bakje koffie kunnen drinken, kilometers voor moeten omrijden. Daarna op naar Fulda, het werd wat helderder, de zon kwam er iets door en de wereld werd meteen een stukje mooier. De Fulda wordt steeds smaller, het dal hier steeds breder. En de route steeds zwaarder, want we moeten steeds meer klimmen. Op en neer. Korte klimmetjes, korte afdalinkjes. Van de een naar de andere. Vermoeiend!

In Fulda breekt de zon door. We gaan niet de Altstadt in, blijven vlakbij de route, maar nemen een uitgebreide break bij een Konditorei. De tafeltje zijn nog nat en de uitbaatster vraagt al boenend of we uit Nederland komen. Dat kan ze horen. Ze is zelf net terug van vakantie in Zandvoort en Amsterdam. De zee was prachtig, het zand ook. De rest was oké. Het had alleen wat warmer moeten zijn. Ja, daar hoor ik meer mensen over klagen.

Wij klagen niet. Of ja, vandaag toch wel een beetje. Factor 50 weer, zeker de middag met de volle zon. In Fulda hebben we beide nog even een rondje gelopen. In ons vlog zie je wat beelden.

Vanaf Fulda reden we naar Gersfeld. Wat een verschil met de ochtend. Zoveel mooier! Dorpjes, afwisselend landschap, bossen, wel steeds weer de klimmetjes. En ondanks de warmte en vermoeidheid echt genoten. Bij elke stop kon Erik z'n petje uitwringen. Zweten als een otter!

In Gersfeld stroomt de Fulda door het dorp. Net als met de Vecht hebben we m steeds smaller zien worden. De oorsprong gaan we niet zien, morgen gaan we van de Fuldaroute af.

Nu kijken we naar voetballen, het EK. Vivianne Miedema heeft net gescoord. Hup Nederland! De Duitse commentator is pro-oranje. En het wordt 2-0. Oranjekoorts! Zo is het overal warm.

Bis morgen!

Vlog bij de blog: https://youtu.be/kJorLrfSuoE