Dag 9: Jasper - Clearwater. Living the farm life

Canada, Clearwater

Vandaag laten wij Jasper en daarmee de provincie Alberta achter ons om door te reizen naar Clearwater in British Columbia. Het leuke is dat door dit tripje we een uurtje extra hebben vandaag want het is een andere tijdzone, nl één uur terug. Het totale tijdsverschil is nu 9 uur.

Omdat het een rit is van ruim 300 km, vertrekken we rond half tien. Wij rijden liever wat langzamer zodat we meer kunnen zien, dan heel snel van A naar B. Dat doen we in Nederland al genoeg.

Onderweg zie je ook dat het landschap veranderd. Er is hier wat meer open ruimte en boerderijen.
We stoppen nog even in blue river omdat je hier beren kan zijn maar het is eigenlijk zo'n klein plaatsje zonder duidelijke richting dat we maar door rijden.
Onderweg zien we wel weer een zwarte beer, deze keer op een parkeerplaats langs de weg. Ook hier weer mooie bergen waar de wolken naar beneden vallen en blauwe rivieren.

Voor de afwisseling en omdat het leuk is om onder de echte locals te zijn, hebben we een B&B geboekt.

Ons verblijf is de kicking horse farm in Clearwater. Wanneer we aankomen om Clearwater doen we eerst even een snelle lunch in de zon. De temperatuur is hier een stuk beter dan de laatste twee dagen.

Rond half drie komen we aan bij de B&B en wat een plaatje. Een grote boerderij met paarden, 350 kippen, varkens, kalkoenen en als hoogtepunt Oak en Cooper, de labrador pup en volwassen hond.
Deze komen meteen op ons af als we er zijn en zijn ontzettend enthousiast. Danique en Noah vinden het geweldig. Oak is echt nog heel speels, Noah moet daar een beetje aan wennen en het duurt even voordat hij hem de baas is.

Liz en Russ zijn de eigenaren en ontvangen ons super vriendelijk. De kinderen mogen de varkens en kippen voeren, danique mag mee met het paard en zo vermaken we ons de rest van de middag. Vooral Danique is heel stoer in het Engels. Ze begrijpt eigenlijk alles en kletst lekker terug, super knap. Noah vindt dat nog een beetje spannend.

Onze kamer is gezellig ingericht en lekker ruim. We mogen de BBQ lenen en halen even snel wat echte lekkere grote stukken vlees. En zo zitten we gezellig in de tuin met het zonnetje erbij, kakelende kippen om ons heen, enthousiaste honden, een goed ruikend stuk vlees en rust om ons heen. Mooier wordt het leven niet.

Na het eten spelen de kinderen met de honden, wij zitten aan een drankje en sluiten zo de dag af. Morgen gaan we Wells Gray Park verkennen.