Pausenstad

Frankrijk, Avignon

Vandaag bezochten we Avignon. Een ommuurde stad met een groots paleis, Palais des Papes, dat 100 jaar lang het onderkomen van pausen is geweest. We dronken koffie met uitzicht op dit paleis. Het historisch centrum is heel mooi, alle gebouwen zijn van dezelfde kleur zachtgele steen. Over de Rhône ligt een deel van een oude brug, Pont Saint-Bénezet (foto). De rest van de brug is in de soms woest stromende Rhône verdwenen.
Ook hebben we onze tank weer wat verder kunnen vullen, we zagen een tankstation met een lange rij wachtenden en hebben ons daarbij aangesloten. We mochten voor 30 euro tanken...

Wat interessant. Ik wist niet dat daar pausen heben gewoond. Jullie doen leuke dingen!! Groetjes Wilma

Wilma 2016-05-27 21:23:59

Ha pa en ma, Dat is een prachtige stad, ik ben daar ook eens geweest rond quatorze juillet. Toen waren daar ook allemaal parades met mensen in kostuums die met vlaggen zwaaiden, heel indrukwekkend.En s'avonds prachtig verlicht.Dan zitten jullie ook vlak bij een mooi natuurgebied 'de Camargue'daar heb je wilde paarden en Flamingo's enz.Prachtig waar jullie zitten, ik ben licht jaloers. Liefs, Johannes