Fantastische rotswereld

Spanje, El Torcal de Antequera

Vanmorgen genoten we van het ontbijt met een prachtig uitzicht op de zee. Nadat we een gasfles gehaald hadden, besloten we om de kust weer te verlaten. Het is steeds een dilemma: Blijven we aan de kust waar het zonniger is en de temperatuur meer aangenaam, maar waar het druk is en het vol staat met flats of gaan we de bergen in waar het koud is en meer bewolkt maar waar we enorm genieten van de prachtige natuur?
We hebben geen spijt van onze keuze vandaag. Via een mooie route reden we naar El Torcal de Antequera, een gebied met bijzondere rots formaties. Rotsen liggen hier (bijna) los op elkaar. De zachtere steenlagen zijn door erosie (deels) verdwenen. Een route van 5,5 km voert ons door deze rotswereld. Het is vooral klauteren hier! Ook op deze dag, biddag in Nederland, hebben we genoten van God's wondere schepping. We danken Hem die ons de mogelijkheid geeft om dit te zien.
Vannacht blijven we hier op de parkeerplaats staan, het is heel koud, we staan op 1300 meter hoog, het waait hard en het is aardedonker...