19 de dag van Auvillar naar Castéra Verduzan

Frankrijk, Castéra-Verduzan

Net nadat mijn bericht van gisteren was verstuurd stelde ik vast dat er een foutje in geslopen was. Het was uiteraard nog maar de 18de fietsdag i.p.v. de 28ste. Mijn excuses hiervoor.
De rit van vandaag werd weer gekenmerkt door de ene na de andere korte maar toch pittige beklimming gevolgd door eveneens korte afdalingen maar die uiteraard snel achter de rug waren. Samengevat en rekening houdend met de bagage die moest worden meegesleurd betekende dit “vermoeiend”.
Traag klimmend over de hellingen konden we weer genieten van de prachtige panorama’s, vandaag in hoofdzaak geel gekleurd door de talrijke zonnebloemvelden overkapt door een dik wolkendek. Doet me denken aan de schilderijen van Vincent Van Goch. Een landschapsschilder zou in deze streek zijn hartje kunnen ophalen, zeker indien in het decor ook twee Compostelafieters zou worden opgenomen.
Op het middagterrasje hebben we Patrick ontmoet, een alleenstaande werkloze bakker van 60 jaar. Nog 2 jaar moest hij werkloos zijn om daarna gelukkig gepensioneerd te worden. De werklozensteun was voor hem ruim voldoende om te genieten van het leven. Comfort en luxe was aan hem niet besteed. Tijdens de zomermaanden wandelde hij van het ene dorp naar het andere, dronk op elk terras zijn pintje bier, wist ‘s morgens niet waar hij ‘s avonds zou slapen en maakte zich om niets meer zorgen.
Buiten verwachting snel kwamen we om 15 h. aan in Castéra Verduzan. Een slaapplaats was toen nog niet geregeld maar op een camping werd ons voor een pelgrimersprijsje een luxe tent aangeboden. Goed voor één nacht.
Morgen plannen we weer een langere rit in naar Lourdes. In de reeds gereserveerde slaapplaats worden we verwacht tegen 17 h. ten laatste. Dus vanavond op tijd onder de dekens en morgen om 6 h. uit de veren.
Tot morgen.

Theo, moest je kans hebben ga ff goeiedag zeggen in Hotel Padoue 1 Rue Reine Astrid, 65100 Lourdes. Vraag naar Alexis, hoteldirecteur, met de groeten van Jacky (Violettacars). Ik kom er nog 3x dit jaar. Ze gaan dat zeker tof vinden. Is vlakbij bij de grot. Nog veel succes. Ik blijf naar je mooie verhalen uitzien.

Jacky 2022-06-27 23:03:32

Knappe ritten rijden jullie, nu komt het echte klim werk eraan . Succes in de Pyreneeën en brand maar een kaarsje in Lourdes.

Johan 2022-06-28 00:05:03

👍Voor jullie dat de rit mag meevallen .

Guy 2022-06-28 06:40:07

Zojuist eindelijk weer eens bijgelezen. Ik krijg zelf zin om te fietsen. Echt prachtig! Ook eens ff gekeken hoever t nog is en zie dat jullie al over de helft (van de heenweg) zijn. Dat schiet al lekker op. Morgen de eerste km’s in Spanje?