20ste dag van Castéra Verduzan naar Lourdes

Frankrijk, Lourdes

Prachtig fietsweertje vandaag met een aangename temperatuur.
Wij wilden absoluut Lourdes bereiken. Hiervoor hebben we de 2 geplande ritten van Castéra Verduzan naar Marciac en deze van Marciac tot Lourdes beiden gereden.
Wat was ik blij toen we aankwamen in onze verblijfplaats Centre Assompion (een bezinningsinstelling). De beentjes hadden niet veel zin meer. Ik was erg moe.
Buiten de talloze adembenemend mooie panorama’s die zoals de voorgaande dagen voorbijschoven, valt er over de rit van vandaag niet veel te vertellen. Ik kan enkel melden dat we 121 kilometers hebben gereden en 1.259 hoogtemeters hebben getrotseerd.
Na aanmelding in het Centre Assomption, een deugddoende douchecel en het avondeten, een wandeling naar Lourdes gedaan. Zie hiervoor de bijgevoegde foto’s.
Wij hebben 2 overnachtingen voorzien in Lourdes, dus morgen een rustdag en bijgevolg hiervoor dan ook geen Pindat verhaal.
Mijn ogen voelen nu erg zwaar aan.
Ik wens jullie allen een zalige nachtrust.

Proficiat voor jullie allebei om zo een geweldige prestatie te leveren op 1 dag. Verdiende nachtrust. Maak er morgen een onvergetelijke dag. Als jullie even terug op kracht kunnen komen valt er daar ongetwijfeld ook veel te zien.

Bernadette Sprooten 2022-06-28 23:32:03

Mooie foto's juist de zelfde route toen wij naar Lourdes zijn gefietst mooie herinneringen.

Jans Ronnie 2022-06-28 23:32:20

Genieten jullie maar van de rustdag, het is wel nodig om rust in te bouwen bij zo een tocht.

Sjef Epen 2022-06-28 23:36:16

Vol bewondering weer je verslag gelezen. 👏👏👏🚲🚲👏👏👏

Yvette 2022-06-29 04:16:39

Super wat jullie doen 👍👍👍

Frank ieepe 2022-06-29 06:34:45

👍sterk

Marleen 2022-06-29 07:06:54

Dikke pluim voor het volhouden na mechanische pech doorgezet en chapeau voor de volharding. Eind goed al goed. Bedankt voor jullie prachtige reisverslagen. We hebben kunnen mee volgen en wat een bekroning !!

Jacques 2022-06-29 08:15:31

Geniet van jullie rustdag ! En in Lourdes kan je fijn flaneren 😀

Stefan Jannis 2022-06-29 10:26:53

Knappe prestatie! Nu nog ruim de tijd om wat in de offerblok te steken en de gunsten van de heilige maagd Maria af te smeken. Geniet ervan !!

Stefan Hoogmartens 2022-06-29 10:58:04

Mooie foto's, telkens weer genieten! Laat de beentjes goed rusten, kaarsje branden en dan kunnen jullie er weer tegenaan.