27 ste dag van Villagranca Montes de Ocanaar Hontanas

Spanje, Hontanas

Wat vanochtend begon als een bijna herfstdag eindigde vanavond als zeer amusant.
Bijna alle weerelementen kwamen aan bot bij ons vertrek. Het was zwaar bewolkt, koud en gecombineerd met wind, veel wind die gelukkig in dezelfde richting blies als onze tocht. Wat zich in de lucht de ganse dag aankondigde deed zich later in de namiddag nog voor als regen en onweer. Door de rugwind vlotte de rit gelukkig erg snel.
In Villafranca vervoegde Tisj ons. Hij is afkomstig van Tilburg en ook per fiets onderweg naar Compostela.
In Burgos werd eventjes gestopt voor een koffie met gebak en om in het toeristenbureau een stempel te laten plaatsen in ons boekje.
Aangekomen in Hontanas vonden we de Albergue municipal de San Juan om de nacht door te brengen.
Wat was het gezellig tijdens het avondeten aan tafel. Wij Belgen waren zeer verheugd met Italiaans, Iers en Brits gezelschap. Uiteraard was de Compostelatocht het voornaamste gespreksonderwerp maar ook andere kalfjes en koetjes kwamen aan bod. Een glaasje wijn (lees twee) deed de rest om er een gezellig onderonsje van te maken.
Intussen is het 21h45 en om 10 h wordt ook hier weer absolute stilte gevraagd.
Dus 😴😴😴 tot morgen.

Het moet niet elke dag een zware sportieve inspanning te zijn. Genieten van het moment en de nabije omgeving,kan wonderen verschaffen. Fris aan de start staan, is een basis gegeven om de resterend kilometers met veel plezier aan te houden. Volhouden is de boodschap.