25 ste dag van Los Arcos naar Nájera

Spanje, Nájera

Vanochtend in de Albergue Isaac Santiago afscheid genomen van Chris en Lieve, de twee Vlaamse dames die op vrijwillige basis als hospitalero’s verantwoordelijk waren voor de goede gang van zaken.
Het was zwaar bewolkt deze morgen bij ons vertrek en bovendien een jas frisser dan gisteren.
Ik schrijf waarschijnlijk niets nieuws indien ik jullie vertel dat de hellingen weer ruimschoots onder de wielen van onze fietsen voorbij schoven. Gelukkig brachten de afdalingen ons toch enige rust. Zoals de voorgaande dagen kleurden de schilderachtige panorama’s ook weer ruimschoots onze tocht van vandaag.
‘s Namiddag mochten we bovendien ook nog genieten (als je dit al als genieten wil beschouwen) van een frisse tegenwind. Toen ook de batterijinhoud van mijn fiets slonk hielden wij het rond 3 uur voor bekeken voor vandaag.
Iets minder dan de voorgaande dagen realiseerden we vandaag 857 hoogtemeters, gespreid over 61 kilometer.
Een onderkomen voor vannacht hebben we gevonden in Nájera in Albergue Puerte de Nájera waar we in het Nederlands werden ontvangen door Marjan, een dame die 32 jaar geleden van Friesland naar Nájera verhuisde.
Zo beste volgers, wij maken ons klaar om in een restaurantje onze honger te stillen.
Morgen volgt meer nieuws over onze Compostela tocht.
Hasta mañana y buenas noches.

geniet van de maaltijd hebben jullie allebei verdient laat het smaken 🥂🥂🍺🍺

tony 2022-07-04 19:22:04

Het blijft zalig om je verslagen te lezen Theo !! Rij behouden verder. 🚲🚲👊👍💛

Yvette 2022-07-04 19:35:29

Dag Theo, als de reis achter de rug is kan je gemakkelijk er een boek over schrijven je bent een geboren schrijver 😀 Weer mooie foto’s. Goede nacht en tot morgen

Stefan Jannis 2022-07-04 19:47:45

Burgos komt in zicht. Zeer mooie stad en kathedraal. Zeker een bezoekje brengen.

Johan Vliegen 2022-07-04 22:51:14

Verhalen om jaloers op te zijn. Ze zijn zo geschreven dat we met je mee kunnen reizen. Het langste stuk hebben jullie al achter je en ik denk dat jullie nu echte gespierde fietsbenen hebben. Slaap wel.

Joke 2022-07-04 23:48:57

Prachtige verhalen en zeer mooie foto’s 👍👍

Frank ieepe 2022-07-05 06:29:13

Hallo Reisgezellen, Chapeau voor de geleverde inspanningen. Herontdek uw eigen en de basis. Met veel appreciatie volgen wij uw route, door regen en wind met als einde van de tunnel, de zon. Veel courage en voldoening van uw inspanningen.