Siena

Italië, Siena

Rond half 6 zijn we op de bus gestapt die voor ons hotel stopte en naar de stad gegaan. Schitterende oude grote gebouwen en zo liepen we door naar het grote beroemde plein Piazza del Campo. Ook andere pleinen bezocht zoals pizza Del Duomo, schitterend, maar het plein Piazza del Campo vond ik het allermooist. Hier was toevallig ook net een trouwerij bezig. Siena is een hele mooie oude stad met hele indrukwekkende pleinen met grote kerken. Enorm om te zien. Om een foto goed te kunnen maken is mijn telefoontje eigenlijk te klein, maar het geeft in ieder geval toch wel een beetje een indruk hoe het hier was. Mooie winkeltjes met luxe producten. Sommige zaken hadden zelfs een bordje voor de etalage staan met de tekst dat je niet mocht filmen of een foto mocht maken. Ik denk dat ze het fotograferende publiek der turismo hier een beetje beu zijn. Maar wel schitterend om te zien. Eenmaal lekker rondgeslenderd te hebben zijn we op het beroemde plein een drankje gaan drinken. Duuuur dat het hier is......poehpoeh
Met de bus weer richting ons hotel gegaan en nog heerlijk buiten onder een prieeltje voor het hotel gezeten.
Lekker gaan slapen en nadat we s'morgens een heerlijk ontbijtbuffet hadden genuttigd zijn we door gereden naar Castelvetro di Modena. Daar gaat Gert zijn hartje ophalen bij de Ferrari museum..........
Ciao xxx

Weer een prachtig verhaal over een zeer mooie plaats in italie. Goede reis verder en morgen treffen we elkaar in het ook zo mooie grado. 😀 Grt. Ronald, Marjon, Menno en Lex

Ronald 2016-08-21 22:46:55

Wat een prachtige stad Siena , met heel sfeervolle pleinen met dito terrassen en gebouwen !! Morgen naar Grado om gezellig met z'n allen de vakantie en pa zijn verjaardag te vieren !! Veel plezier en eel liefs van ons 😊 💋 💋

Net en Arno 2016-08-21 23:15:08

Jazeker en Grado komt er ook aan.....