B&B La Perla Blu

Italië, Levanto

Heerlijk geslapen in Gasthof Schwanen. We zijn altijd van die vroege vogels, dus we moesten nog even wachten voor het ontbijt ach ja, dus na een douche genomen te hebben maar even tijd gemaakt voor een ochtend wandelingetje. Nog even de benen strekken voor de reis naar Levanto. Om 8 uur hebben we toch heerlijk genoten van een Duits ontbijt met van alles erop aan. Daarna lekker de kap open gedaan van de auto en heerlijk gaan rijden en oh dat was heerlijk, nog niet zo warm, dus het was echt genieten. Maar de temperatuur van 34 graden liep al snel op, tijd voor de petjes. Heerlijk genoten van de omgeving. Weinig last gehad van oponthoud en lekker door kunnen rijden. We zijn door Zwitserland gereden, wat is dat land toch mooi om er doorheen te rijden, echt genoten. Laatste stuk door de bekende beruchte Gotthard tunnel van maar liefst 18 km lang. In onze open auto zeker geen pretje, het was daar binnen zo warm en de stank van al die auto's bahbah... allebei een dikke sjaal voor de mond gedaan haha.. Blij dat we weer licht zagen want eenmaal in de tunnel kreeg de tomtom geen verbinding meer, ik dacht er komt geen eind aan. Maar aan het einde van de tunnel daar is het licht. Italië lag op ons te wachten. De laatste 100 km was vooral door de bergen en wat vind ik dat toch mooi.....als kind vond ik dat al zo wonderbaarlijk. Je voelt je zo klein tegenover die reusachtige bergen, schitterend. Rond half 5 reden we Levanto in, echt een toeristen plaats aan de kust. Maar waar moesten we toch onze auto neer gaan zetten? Gert was alvast naar de B&B gelopen en ik moest bij de auto blijven want we konden hem nergens kwijt. Gert kwam terug met een meisje op de fiets van de B&B waar we zouden overnachten. Zij fietste voor ons om een goede parkeerplaats te gaan zoeken. Beetje uit de buurt maar hij stond veilig geparkeerd. Netjes toch! Levanto heeft mooie oude binnenstraatjes met leuke winkeltjes! Levant ligt tegen het werelderfgoed aan van Cinque Terre. Een gekleurd dorp in 5 verschillende mooie pastel kleuren. Het is net of de huisjes tegen de wand aan kleven. Heerlijk nog op een terras aan het strand kunnen zitten en van de zee kunnen genieten. Met een heerlijk glas bier en glas wijn erbij kon het niet beter!. Nog in een heel leuk winkeltje met allerlei heerlijke Italiaanse streek producten een fles witte wijn uit het vat laten tappen met een bekertje verse pesto en lekkere knabbeltjes. Bij een glas wijn kregen we elke keer een bord met allerlei lekkernijen erbij. Misschien iets van deze streek, want bij elk nieuw biertje of wijntje kwamen ze weer met een nieuw bord aanzetten.......je begrijpt dat wij na 4 rondjes dus geen honger meer hadden. Dus met de wijn en pesto terug naar de B&B.
Lekker nog even op ons eigen balkon zitten lezen. Gert een autoboekje en ik de Linda. Naast ons zaten Italiaanse gasten en vroegen of we de wijn die hun uit eigen streek hadden meegenomen wilde proeven. Nou daar zeggen we natuurlijk ook geen nee tegen dus lekker op het balkon met de buurtjes staan te kletsen en niet lang daarna gingen we naar bed. Heerlijk geslapen als een roos en natuurlijk weer vroeg wakker, wakker gemaakt door de vele hanen uit de buurt haha. Ach ja, om 8 uur had Daniella het ontbijt klaar. Mochten we zelf gaan uitzoeken in de keuken en daarna op ons eigen balkon gaan nuttigen, hartstikke leuk echt op een Italiaans bistro stelletje. Zij bracht ons een heerlijk kopje vers gemalen espressokoffie na. Leuk!!
Op naar de auto die we een heel eind verder hadden moeten parkeren, want daar was geen ruimte voor bij deze B&B, maar hij stond veilig geparkeerd ons op te wachten. Op naar Tarquinia in de buurt van Rome.

Ziet er mooi uit geniet er van! En mooi geschreven! Super

Niek 2016-08-15 18:13:09

Wat leuk om jullie saampies zo zien genieten in jullie avontuur op weg naar dat mooie Italie das een passie die jullie samen delen, nog heel veel plezier schatjes en kijk alweer uit naar jullie volgende reisverslag dikke xxx

Toontje 2016-08-16 07:36:38

Wat leuk zeg mam en Gert! Mooie foto's en lekker aan het genieten! Zo hoort het! Veel liefs uit Nijmegen (waar het ook nu mooi weer is)!

Linda 2016-08-16 10:34:04

Hoi Karin en Gert, Geweldig om jullie te volgen ,fijn aan het genieten van de mooie plekjes om jullie heen....op weg naar jullie land Italiè....geniet hier maar heerlijk van ik heniet ook om jullie verhaal te lezen en de mooie foto's te kijken...groetjes Annemarie xxx

Annematie 2016-08-17 18:45:31

Hej Karin en Gert wij komen ook net terug van Fondotoce Verbania wat is het daar schitterend tussen de bergen en mooie meren en t heerlijke eten ! Ik ga jullie volgen ..veel reisplezier grtjes