Le Coin Vert

Italië, Fregene

Na het ontbijt in het mooie Positano zijn we vertrokken richting Fregene. Dat ligt een paar kilometers van Rome vandaan. In Positano doen ze trouwens alle voorraden aanvullen met ezels want normaal vervoer kan daar niet komen. Dat was ik nog vergeten te vertellen haha...
Waar we nu gereden hebben zie je echt geen gele kentekens meer, maar wij wel en dat in de auto van Niek! Dwars door Napels heen gereden, dat is een grote stad zeg. En daarna kwamen we Rome binnen en volgde Fregene richting de B&B Le Coin Vert, alles uit de auto naar binnen en naar boven gebracht. Theresa (een oude francaise) en Michelangelo, haar man, stonden ons zeer hartelijk op te wachten en wat een warm welkom. Alles stond klaar en ze had zelfs taart voor ons gebakken. Lief he. Het was echt een bovenverdieping met keukentje, badkamertje, en slaapkamertje. Gert moest bijna overal bukken omdat het zo klein was haha zo hadden we ook nog een heel klein smal balkonnetje. Ja je begrijpt dat we niet veel binnen zijn geweest. Meteen de strandtas gepakt en op de 2 roestige oude damesfietsjes met ijzeren mandjes voorop richting de zee. Wel lekker hoor dat we allebei een fiets erbij hadden. Heerlijk langs de kust gefietst en ja je kunt wel zeggen dat hier de jetset van Rome zit. Geweldige villa's, maar er stond ook heel veel te koop. Italië heeft dus ook last van de crisis gehad!
Heerlijk tot laat aan het strand gezeten en toen terug naar de B&B. Theresa was al ongerust waar we bleven, de schat!
Lekker wat bijtijds naar bedje, was ook weer een klein bedje, onze voeten buitenboord maar och wat maakt het uit haha. Na het ontbijt en met de poging om in een ouderwets cafétiere koffie proberen te zetten....maar is ons gelukt hoor, zijn we gaan genieten van een welverdiende stranddag. Ligbedden en parasol gehuurd en lekker gaan liggen lezen. Lekker gezwommen in de zee, heerlijk!
Na een afzakkertje genomen te hebben zijn we naar huis gefietst, lekker gaan douchen en uit gaan eten. Natuurlijk lekker aan het strand. Had wel iets van Grado weg vonden wij. Er zaten veel locals dus dat is meestal wel goed en dat was het ook.
Nadat we de volgende ochtend alles weer gepakt en gezakt hadden zijn we naar Siena gereden en oh wat was het warm in de auto. (geen airco) Net voordat we Siena naderde zijn we nog snel een supermercado binnen gegaan om een maaltijd te kunnen maken onderweg in de schaduw. Pan op het vuur, schnitzels erin, wat rijst en salade erbij en klaar zijn Gert en Kaatje! En er is geen brand in de Toscane uitgebroken hihi....
Toen nog een klein eindje rijden, lekker luxe, naar Siena waar het hotel Executive ons stond op te wachten. Heerlijk, even een 4 sterren hotel na onze ervaring met de ieniemienie B&B.
Lekker een douche genomen na deze ontzettende warme rit door de zon en even gaan uitrusten op een heerlijke koele hotelkamer.
Vanavond stappen we voor het hotel op de bus om deze mooi stad Siena te gaan bezoeken. We houden jullie weer op de hoogte
Ciao xxx

Wauw mooie omgeving zeg en heerlijk om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. Kan ook niet anders met zoon lekker weer. Is de wijn en het eten goed daar .... die snitzel spreekt mij ook wel aan. Wens jullie nog vele veilige kilometers en kijk weer uit naar jullie volgende reis verhaal. Doeiiii dikke kusszzz van mij 😘

Monique Pittens 2016-08-20 16:17:51

Weer zo'n mooi verhaal heerlijk dat jullie zo genieten, mooi weer, mooie omgeving lekker eten heel relaxt .....nog heel veel mooie dagen groetjes xxx

Annemarie 2016-08-20 16:34:55

Geweldig toch die B&B wat een avonturiers en dan heerlijk op het fietsje samen naar het strand lekker genieten schatjes en zussie je ziet toch dat wij van avontuurlijke reizen houden allemaal is ons met de paplepel ingegoten hahahaha dikke xxx voor mijn zwager en m,n zussie

Toontje 2016-08-20 19:46:33

Hoi Gert en Karin, Zoals ik jullie verhaal is het inderdaad de "perfect roadtrip" Grt. Ronald Marjon Menno en Lex

Ronald 2016-08-20 20:29:11

Weer heerlijk om te lezen! Alhoewel ik wel een beetje jaloers word op die luxe van jullie.. Een warme douche wanneer je wilt, een bed waar je normaal in kunt stappen, bijna alleen maar uit eten... En dan ook nog eens airco en die lieve mensen die overal op jullie staan te wachten. Geniet er meer dan je kunt van xxxx

Debbie 2016-08-21 02:35:00

lekker genieten samen toi toi mama

mien en piet 2016-08-21 06:52:30

Bedankt voor jullie reacties, vinden wij erg leuk om te lezen....