Tarquinia

Italië, Tarquinia

Na het ontbijt in la Perla Blu zijn we aangereden naar de volgende bestemming Tarquinia. Na een hele mooie rit door de bergen te hebben gereden zijn we toch maar de snelweg op gegaan. Door de vele bochten vond ik dat wel een aangename verademing, poehpoeh bijna beetje wagenziek geworden maar dat ging gelukkig snel weer over. Door de vele mooie landschappen waar we door heen zijn gereden waren we s'middags bij hotel Tarconte aangekomen. Dit was eigenlijk een beetje als een tussenstation bedoeld maar dit was zo mooi! Hadden we echt niet verwacht. Had wel gelezen dat het een mooie oude stad zou zijn, maar dat we daar zo op loopafstand vanaf zaten was geweldig. Op de landkaart stond deze stad met twee sterren aangeduid en dat betekent dat dit zeker een reis waard zou zijn. Nou dat was het zeer zeker. En onze locatie was perfect. We hadden een geweldig uitzicht over het landschap en de zee. Zo zijn we het hotel uitgewandeld nadat we ons hadden opgefrist en liepen zo onder de poort door naar het centrum van deze mooie oude stad. De hele stad is omringd door een muur met vele poorten waar je overal zo onder door kunt lopen. Locals veelal op de bankjes. Geweldige gebouwen, kerken, echte meesterlijke bouwwerken, gezellige Italiaanse steegjes met trapjes, alle gebouwen voorzien van de mooie Italiaanse luiken, kijk maar naar de foto's. Deze dag was een belangrijke nationale feestdag en daarom waren hier de winkeltjes allemaal gesloten behalve natuurlijk de horeca godzijdank niet, want we waren wel aan een heerlijke Italiaanse maaltijd toe, want de vorige dag was dat een beetje in de soep gelopen haha... Na lekker een eindje te hebben gelopen zijn we op een héél mooi plein met fontein aangekomen en daar was een leuk gezellig restaurantje. Echt heerlijk op zijn Italiaans buiten zitten eten, we waren ook net op tijd want daarna zat het ook helemaal vol. Ach met zijn tweetjes kun je nogal eens een keertje aanschuiven. Lekker op ons gemak met een gevuld buikje terug gewandeld naar ons hotel. Nog even een afzakkertje genomen te hebben op het terras met uitzicht op de zee, zijn we heerlijk gaan slapen. Klaar voor de volgende reis naar Positano waar we beiden ontzettend naar uitkijken, maar vandaag was voor ons een echte verrassing geweest dat het hier in Tarquinia zo mooi was!!

Heerlijk om jullie roadtrip een beetje te kunnen volgen via deze weg, wauw wat ziet het er geweldig leuk uit al die mooie gebouwen om verliefd op te worden, wij gaan natuurlijk altijd naar het mooie Azie maar wat dichter bij huis is het ook ontzettend mooi. Nu we allebei wat ouder zijn geworden zussie zie ik toch wel wat gelijkenissen tussen ons, die uitdrukkingen op je snoetje als je op de foto staat geweldig en wat ziet dat heerlijke eten er heerlijk uit, en die leuke spijkerpet staat je super stoer doet me goed dat jullie zo lekker aan het genieten zijn saampies veel plezier nog en ik slurp jullie avontuur op met volle teugen, en kijk alweer uit naar je volgende reisverslag xxx

Toontje 2016-08-16 07:58:20

Kei leuk om dit te lezen van beiden verhalen heb ik genoten en dat komt omdat jullie zo stralen en het zo naar je zin hebben! Leuke auto trouwens om mee te toeren en wat een prachtige omgeving. Fijn dat wij mee kunnen genieten van jullie avontuur. Zijn de kamers een beetje schoon zodat ik ooit ook deze stap kan zetten! Hou van jullie en zie weer uit naar de volgende reis verslag. Dikke kusszzzzz Monique 😘