Lovina - dag 5

Indonesië, Bali

Vanochtend werden we al om 5.30 uur gewekt.
Bij het hotel lagen bootjes klaar die ons de zee op zouden brengen om dolfijnen te spotten.
Na 3 minuten dacht Mick al de vissen te gaan voeren. 😉
Op de plek waar de dolfijnen te zien zijn lagen zeker 50 bootjes. We leken net haringen in een ton! Wanneer er een aantal dolfijnen te zien waren schoten alle stinkende motorbootjes erop af en gingen ze na. Voelde me er niet echt prettig bij, had te doen met de dolfijnen en vond dit niet de moeite waard.

Vandaag zouden we lekker relaxen aan het zwembad. Dit konden we echter maar een paar uurtjes doen aangezien het flink begon te regenen. Gelukkig had de manager van het hotel ons 's ochtends een gratis massage aangeboden die we om 2 uur gepland hadden, dus dat kwam goed uit!

Om 4 uur kwam Mustra ons halen om de Hot Springs in Banjar te bezoeken. Dit zijn terminale bronnen met warm water. In het water zit veel zwavel, dat goed voor de huid zou zijn. Er komt veel lokale bevolking dus de entree is goedkoop.
Daarna zijn we nog even naar het strand van Lovina gereden. De naam komt van "love Indonesia". Lovina staat bekend om de dolfijnen en is dan ook het symbool van de stad.

Voor vandaag was het genoeg geweest. Morgen staat er weer een lange dag op het programma met het bezoeken van het oosten van Bali.

Het hotel was overigens oersaai. Er was niets, maar dan ook niets te beleven. 's Ochtends hadden we privézwembad en 's avonds zaten we, op één koppel na, alleen te eten! Kun je toch beter overdag geluidsoverlast hebben! 😃