Ubud - dag 2

Indonesië, Bali

Van hieruit konden we gelijk overstappen naar Denpasar. Een vliegreis van nog eens 2,5 uur. Ook hier kregen we weer warm ontbijt. Dit was toch echt te veel van het goede! Twee ontbijtjes op 3 uur is wel erg veel.

Eindelijk aangekomen op Bali! Op het vliegveld werden we ontvangen door een vriendelijke, traditionele, oude man die ons samen met een chauffeur naar het hotel brengt. Wat een chaos op de weg. Voor mij al snel duidelijk dat we hier er niet zelf opuit zullen gaan. Gelukkig sprak hij ook nog Nederlands en onderweg kregen we gelijk wat tips van hem. De autorit vond hij echter op een gegeven moment zelf nogal vermoeiend: zijn ogen vielen dicht! 😃 Na een autorit van ruim 2 uur kwamen we aan in hotel Alaya in Ubud. Alles bij elkaar een reis van 24 uur!
Bij het inchecken bleek dat we nog 2 uur moesten wachten totdat we de sleutel krijgen. We besloten om aan het zwembad te gaan liggen. Wat een luxe, alle bedjes op één na waren nog vrij! Helaas bleek al snel dat het geen twee rustige dagen in dit hotel zouden worden. Het hotel is flink aan het uitbreiden en je hoort alleen maar boren, gezaagd en graafmachines. Niet zo relax als we hadden gehoopt. Gelukkig is het hotel verder geweldig en is het personeel super vriendelijk en behulpzaam.
Toch maar ff het reisbureau gemaild over het balen van de geluidsoverlast.

's Avonds besloten we een restaurantje in de buurt op te zoeken. Ook nu is het super druk op de weg, vooral veel (motor)scooters. Bovendien is er geen straatverlichting en zijn de stoepen echt slecht. Op een gegeven moment zat er zelfs een gat in de grond en keek je zo het riool in! Veiligheid staat hier in elk geval niet voorop.
De kids besloten een pizza te bestellen en ik had me verheugd om springrolls met kip. Na 4 happen bleek er echter wat in te zwemmen en had ik voor 2 weken gegeten. Het waren garnails!! 😝

Vanavond maar vroeg onder de wol. Het reizen hakt er goed in.