Sao Pedro de Rates, 24 km.

Portugal, Sao Pedro de Rates

Gisterenavond was het geweldig leuk. We hebben kip op en André vond het nog lekker ook. Hij was dan ook gegrild aan het spit en pittig gekruid. Samen met een fles wijn, koffie en overnachting moesten wij 52 euro betalen en kregen nog een digestief toe van de baas.
Bij de bar was ook een winkeltje daar stond alles door elkaar. De shampoo tussen de wijn. Om half 10 zijn we gaan slapen.
Vanmorgen vertrokken we voor een wandeling van 21 km. En waar iedereen ons voor gewaarschuwd had, gebeurde toch. In Vila do Conde liepen we verkeerd. Waardoor we, bij de toch al grootste afstand tot Santiago, 3 km extra mochten lopen.
Vanaf Vila do Conde liepen wij veel langs de weg. Dat was niet zo prettig door de vele auto's die langs ons raasden. Van de kinderkopjes hadden we niet zoveel last.
Rond half 3 kwamen we bij de albergue aan. Daar werden we allerhartelijkst ontvangen. De hospitalero nam de rugzakken van onze vermoeide ruggen. We kregen gelijk citroenlimonade aangeboden en hij droeg onze rugzakken naar onze bedden. Als dat niet bijzonder is. En dan is het nog donativo ook.
Het fijne van een albergue is dat hier alle nationaliteiten samenkomen. Amerikanen, Zuid Afrikanen, Duitsers, Italianen, dat zijn alleen nog maar de mensen die we gesproken hebben.
Dit was het voor vandaag, anders wordt het verhaal veel te lang.

soms zit het mee; soms ook tegen!!

gonny 2015-08-26 20:27:21

Jullie hebben het wel goed,lekker eten een beetje wandelen en goed weer en op tijd naar bed Groetjes Jan en An

An 2015-08-26 20:43:58

Het is alweer "echt camino" , omlopen, mooie ontmoetingen, genieten van lekker eten met een heerlijk glaasje lekkers. Blij genieten van al deze bijzondere dingen. In B-E gaat alles prima. Buren Camino

Gerda Reijne 2015-08-26 21:30:46

Klinkt goed en herkenbaar. Vannacht weer lekker slapen en dan morgen weer een nieuwe dag op weg naar Santiago.

Jolanda 2015-08-26 22:00:57

Zo,zo, het gaat zo als het mag gaan,en de tijd heb je er voor. Heerlijk relacst en vooral genieten van wat er zo plotseling op je pad komt. Ja dan zijn jullie gezegende mensen al ik dat zo zie.. ga zo lekker door,veel liefs van hier Harry en Trudy