Matosinhos, 10,5 km.

Portugal, Matosinhos

Begon gisteren alles niet zo rooskleurig, het diner was geweldig. We hebben heerlijk gegeten in een visrestaurant aan de haven. Na afloop in het hotel hebben we koffie met digestief op.
Inmiddels hadden we al diverse pelgrims ontmoet. Zowel in het vliegtuig als de metro en het hotel. Ze hebben meer haast dan wij. Wij zijn dan ook bevoorrechte mensen.
Vanmorgen hebben we de metro genomen naar de stad. Dat viel nog niet mee. We hadden gisteren een kaartje gekocht dat we vandaag op moesten laden. We zagen geen betaalautomaat dus zo de tram ingestapt. Er stonden 3 controleurs. Wij gelijk er heen en proberen uit te leggen wat er gebeurd was. Ze snapten het wel maar werden er wel bij de volgende halte uitgezet om daar te betalen. Met behulp van een Portugees is het gelukt en konden we de volgende tram pakken.
In het centrum hebben we eerst het geweldig mooie station bekeken met al die mooie tegels. Daarna zijn we naar de kathedraal gegaan voor een credential, ofwel een pelgrims paspoort, te kopen en een stempel te vragen. Daarna eerst aan de koffie en toen op pad.
We hebben de hele weg langs de Douro gelopen tot aan de zee. Verder langs de kust tot we in Mathosinos aankwamen. 10,5 km heerlijk in de zon. Daarna zijn we een pilsje gaan drinken en hebben we boodschappen gedaan. In ons hotel aangekomen gedoucht, gewassen en gedut. Het was een heerlijke dag alleen de vele trappen die we in Porto af moesten waren minder leuk.

Het avontuur is nu inderdaad begonnen en op een geweldige manier. Prachtig weer en een mooie tocht vandaag. André die zit te genieten van zijn digestief en Ginie, die heb je toch zelf ook genomen hé. Een hele mooie tocht voor morgen. Buen Camino Gerda

Gerda Reijne 2015-08-24 19:27:23

De echte kop is eraf!!! veel succes...

Gonny 2015-08-24 20:00:57

Aardig he, die Portugese controleurs, ze begrijpen je wel en knikkeren je dan toch de tram uit. Zo begint de tocht al weer spectaculair. De rest klinkt weer goed, mooi weer, mooie wandeling en in alle rust. Houden zo. Morgenochtend eens een stukje taart bij de koffie bestellen, krijg je gelijk een halve taart voorgeschoteld, heeeerlijk! Succes en we blijven graag meereizen. Groet, Cor