Voorbereiding

Nederland, Berkel-Enschot

Als voorbereiding zijn we weer regelmatig aan het lopen met volle rugzakken en de afstanden aan het opvoeren. Afgelopen zondag hebben we zo een tocht gemaakt van 17 km.
We zien dan vanzelf of onze lichamen zo’n tocht van ongeveer 250 km., aangevuld met 115 km. naar Muxia en Finisterre, nog aankunnen. Wij hebben er echter het volste vertrouwen in.

Ook hebben we reeds een eerste aanzet gemaakt voor de route die wij willen volgen.
Wij overwegen om het eerste stuk vanaf Porto de weg langs de kust via Lavra te nemen en in Rates weer aan te sluiten op de centrale Camino.
Die gaat via Barcelos, Vitorino dos Piäes, Ponte de Lima, Säo Pedro de Rubiäes, Valenca naar Tui (in Spanje).
Vandaar gaat het via O Porriño, Redondela, Pontevedra, Portela, Caldas de Reis, Padrón/Herbon, Teo naar Santiago de Compostela.

Tot nu toe was het iedere keer slecht weer als wij in Santiago aankwamen en zijn wij daardoor niet naar Finisterre gelopen.
Indien het weer dit toelaat willen wij via Muxia naar Finisterre lopen.
Dit gaat van Santiago de Compostela via de plaatsen Negreira, Maroñas/Santa Mariña, Dumbria, Muxia, Lires naar Finisterre.

Wij hebben inmiddels onze heenreis van Eindhoven naar Porto geboekt en hebben daar ook een hotel voor 2 nachten gereserveerd. Wij kunnen dan een volle dag Porto bekijken.
Ook de terugreis van Madrid naar Eindhoven is geboekt evenals een hotel in Madrid voor de dag vóór de terugreis.