Eindhalte bereikt en de groeten aan Bobby!

Australië, Brisbane

7 t/m 9 december

Met een kleine 100 km te gaan rijden we woensdag op het gemakje naar Brisbane. We zijn zelfs te vroeg als we daar aankomen! Rens wil nl. zijn spullen graag alvast bij zijn 'gastgezin' leggen nu we de campers nog hebben. Logisch dus allereerst rijden we daar langs. De gastvrouw is nog aan het werk en heeft over een uurtje even tijd om op en neer naar haar huis te komen en de deur te openen.
Geen probleem, dan wachten we in een parkje in de buurt. Het is drukkend warm. Ik sta er niet van te kijken als het vandaag nog gaat onweren net als in Burleigh Heads.

Nadat Rens zijn spullen afgegeven heeft rijden we naar de appartementen in hartje Brisbane waar we de laatste twee nachten zullen verblijven. En voor een grote stad is het vrij rustig op straat. Ook met de grote camper is het prima te doen in het centrum. Bij de appartementen laden we snel alle spullen uit zodat Rens en ik de campers af kunnen gaan geven bij Apollo,de verhuurmaatschappij. Ze zitten bij het vliegveld in de buurt dus weten we meteen hoe lang we vrijdag in de taxi zitten, richting het vliegveld. Alles is in orde en we laten de RV en Sally achter bij Apollo. De taxi brengt ons vervolgens in 30 minuten weer terug naar het appartement. Tijd voor een biertje! 'S avonds gaan we bij de Mexicaan om de hoek van ons appartement eten en slapen we eindelijk weer eens in een normaal bed met een dik matras. Heerlijk! Ondertussen regent het weer met een flinke onweersbui.

De volgende dag is het opnieuw warm en drukkend. We lopen na het ontbijt langs de Brisbane River door de stad en winkelen wat in het centrum. Het is een leuke stad met veel horecagelegenheden. Ondanks dat het een grote stad is, is het niet té druk. Er hangt gewoon een relaxte sfeer. 'S avonds eten we wat buiten de deur en gaan we redelijk op tijd naar bed.

Tijdens ons laatste dagje konden we nog mooi even de wijk West End verkennen. Hier vind je meer musea, galerieën en artistieke shops. Ondanks dat het ook vandaag niet droog bleef was de temperatuur heerlijk. Ik had van tevoren op internet gevonden dat Bobby Alu hier een album opgenomen zou hebben in een/zijn muziekstudio. Wie? Bobby Alu! Hij is de drummer die we bij het concert van Xavier Rudd in Düsseldorf gezien en ontmoet hebben Zie ook www.bobbyalu.com. Na wat rondgelopen en -gevraagd te hebben in Vulture Street worden we naar een gebouwtje naast Bent Books op 205A Boundary Street gestuurd, een zijstraat van Vulture Street. Daar zou hij zijn studio hebben en muziek opnemen. Grappig! We konden het beste even de trap oplopen en aankloppen, want "als hij er is doet hij gewoon open hoor", verzekert de dame van de Bookshop me.

Zo gezegd zo gedaan. Maar helaas blijkt de deur aan de buitenkant op slot te zitten en is er niemand aanwezig. Rens bedenkt vervolgens op een terrasje dat we een foto van Marlie met hem ergens uit moeten laten printen en onder de deur door moeten schuiven. Marlie vindt het een leuk idee en vraagt bij een makelaar in de straat of ze de foto voor ons kunnen printen. Natuurlijk doen ze dat hier voor je. No worries!
Vervolgens wordt de foto voorzien van een berichtje en onder de deur door geschoven. Nu maar afwachten wanneer hij er weer een keer is en of hij de moeite neemt om te reageren...

Eind van de middag gaan we terug naar het appartement. We hadden één van de twee tot in de avond gereserveerd. Zo konden we de tassen in de kamer laten staan en nog even douchen voordat we naar het vliegveld moeten. Na ingepakt te hebben en nog even sushi gegeten te hebben, doucht iedereen zich en wordt de taxi besteld. Op het vliegveld is het natuurlijk even een 'gespannen moment'.Het zal nu weer even duren voordat we Rens weer zien aangezien hij hier in Brisbane wil gaan werken en wonen. Na het afscheid gaan we door de douane, slaan nog wat drank in en vertrekken vervolgens met wat vertraging richting Amsterdam vai Abu Dhabi.

Al met al was dit een mooie reis met:
  • een reisafstand met Sally van 2.850 veilige kilometers;
  • lieve en vriendelijke mensen;
  • lekkere barbecues;
  • een mooie onderwaterwereld;
  • een vette parachutesprong;
  • en natuurlijk een gezellige feestdag met Frans en Rian!

Wij willen jullie bedanken voor alle reacties en jullie interesse in deze reis. Mocht je zelf ooit die kant op gaan, schroom dan niet om ons om info te vragen!

Groetjes,
Paul en Marlie

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.

Kees 2016-12-12 18:40:51

Ben blij dat je erbij was Paul, ik heb ervan genoten. Heerlijk om jullie bezig te zien samen met Rens, volgens mij mogen jullie elkaar wel, dat zit wel goed! Ook leuk dat je deze verslagen maakt over deze reis, al bij al vond ik het hartstikke leuk om met jullie deze reis gemaakt te hebben! Thx.👍

Frans 2016-12-12 22:13:49

Wat hebben we genoten samen! Het waren 5 fantastische weken met intense momenten! Jullie hebben geweldig goed voor ons gezorgd, heerlijk was dat om zelf niets te hoeven regelen! Leuk om jouw verhalen nog eens te lezen Paul, je hebt het goed beschreven, kan ik nog nagenieten! Ook ik vond het fijn dat je er bij was,bedankt! 😘