Allerseelen

lees de woorden
op de stenen
zie de urnen schuilen
in de nissen van de muur

het pad weet
van mijn passen
huilen is altijd
van korte duur

ik kwam voor haar
maar zij deelt met alle zielen
ben aan ze gehecht geraakt
toen zij ons ontvielen

Weer uitgeslapen was wel even wakker toen Jannick naar zijn werk ging maar toch weer lkker gedommeld. Na het opstaan kwam Ingrid met de kinders koffie drinken. Het ging Sabrina niet zo lekker dus alleen Theresa bleef. Dan zegt ze Oma ik heb een gat in mijn prinsessenjurk . even gekeken en gezegd dat het een naadje was en ik het kon maken. Bij het uittrekken oorbel eruit gevallen drame compleet. Ik vond het paardje en later Jan het stekertje . Ondertussen ik haar jurk gemaakt. Ik de laatste minispruitjes gaan schoonmaken en de vriezer in. Heel veel werk maar genoeg voor de winter om af en toe te kunnen eten. Ook eet ik er meestal met de kerst.
Het gewone eten gemaakt voor tussen de middag en Jan heeft mijn ministereo in de keuken opgehangen . Heerlijk want ik breng veel tijd in de keuken door en dat kan nu met de radio of een cd tje. De radio doet het beter in de keuken dan hij het in de huiskamer deed. Daar kan ik via de tv radio of wat anders en ook de cd´s kan ik luisteren.- Het was vanmorgen erg mooi weer maar nu verloopt het en er is opnieuw ernstige regenval opgegeven. We wachten maar af.
Vanmiddag ga ik met Ingrid mee naar Schladming met de auto van Jannick want hij doet op zijn werk de banden van Ingrid s auto omruilen en is dus met haar auto gegaan. Theresa heeft karateles en ze wil wat winkelen. Ik wil er gewoon even uit.

Dat was best gezellig, Jannick was vroeg thuis dus Ingrid gelijk de auto gewisseld en dan op weg.
Eerst naar de Penny en dan naar de Hofer. Ik wist dat Ingrid rubber laarzen voor Theresa wilde hebben en in een bak bij de Hofer vond ik een paar met een aparte binnenvoering in zuurstokrose en afgeprijst voor 6 Euro. Ingrid helemaal blij . Tja kan er niets aan doen dat ik een neus er voor heb om de dingen te vinden en dan ook nog eens voor een klein prijsje. Dan hebben we Theresa naar de karateles gebracht en gingen we naar de nieuw geopende Hervis en daarnaast de nieuwe DA drogist. Bij de drogist heb ik eindelijk prothese tandenborstels gevonden. Die hebben ze bijna nooit hier. Ingrid had ook allerlei dingen nodig. kregen we bij de kassa een boodschappentas en een douchecreme. Die tassen kwamen goed uit want we waren beide tassen vergeten mee te nemen. Dus gelijk in de auto alle boodschappen er in gedaan. Bij Hervis heeft Ingrid gelijk de skispullen voor Theresa gereserveerd want ze doen daar ook aan verhuur voor het hele seizoen. Degene die ons hielp was de afgelopen jaren ook degene die bij Rankl werkte op de verhuur. Dan nog even naar de Spar en daarna Theresa ophalen. Omdat het donker was konden w goed kijken naar Theresa , ze is echt goed in karate . Ze is klein maar heeft veel zelfvertrouwen. En nu ze de gele band heeft behoord ze ook tot de hoogste in band in de groep. Ik vind dat er niets mis mee is dat ze dit leert. Ik hoop dat ze het langer mag blijven doen want in deze tijden is het voor meisjes niet makkelijk. Als ze zich dan weet te verdedigen is alleen maar een pre.