We kwamen de dag wel weer door.

Wakker voor de wekker afging en Theresa was ook wakker dus mocht ze Kika in bed kijken. Opa ging eerst douchen en had al ontbijt voor Theresa gemaakt. Toen iedereen klaar was Oma nog even de haren van Theresa gedaan want haar oorbellen moeten wel goed te zien zijn en nu bijna half 9 en is Opa ook weer terug van Theresa weg brengen. Dus nu krant en koffie . Het is even organiseren in de morgen maar dan hebben we weer rust tot we haar weer gaan halen en ach heel veel last hebben we niet van haar.
Gisteren lag er een klein stukje papier op tafel en eigenlijk zat ik dat onder het praten op te rollen en het was zo groot als een kraal. Komt Theresa er aan pakt het en zegt oh Oma dat had ik net nodig en ik uhhhhhhhhhhh komt ze met haar poppenhuisklo aan en zegt nu heb ik een rolletje papier. Dus alle popjes gaan nu regelmatig op de wc.
De dag gaat eigenlijk wel snel om want voor je het weet moet Theresa weer opgehaald worden. Jan en ik waren eerst naar de Do it gewandeld om haakjes te kopen. We hebben een kast op het balkon en elke keer liggen onze stokken (we hebben alle soorten en maten Nordic walking, rolski, langlauf, wandel en snowshoes enz.) Als we aan de binnenkant de haakjes op de deur maken kunnen we ze daar allemaal aanhangen. Hoeven we niet meer te zoeken. We willen een paar op maat maken voor Theresa omdat we op zaterdag de 28.April meedoen aan de Gemeindeduell tussen Gröbming en Mittenberg/Sankt Martin. het inwonertal is 2 tegen 3 . De gemeente die de meeste inwoners over de streep brengt heeft gewonnen en omdat we meer inwoners hebben is er de sleutel 2 voor hen staat gelijk aan 3 van ons. Wij willen de afstand gaan nordic walken en Theresa meenemen als het niet lukt nmet haar lopen we gewoon met stokken wat makkelijker is. Je mag dus wandelen, nordic walken of hardlopen. Het is 8 !/2 kilometer vanaf de Hauptplatz naar Hofmanning daar omhoog over de Hoheweg naar Weijern dan Winkl en terug naar Gröbming- We hebben 5 uur de tijd om het te doen. Moet kunnen met Theresa ze kan harder lopen dan wij. Lijkt ons erg leuk we hopen uiteraard op mooi weer en niet te warm.
Dan nog een rondje bij de grote Caritas en ik kwam toch weer met dvd ´s thuis. Dan samen Theresa opgehaald die ook heerlijk aan het buiten spelen was bij de Kiga. het was lekker warm weer, niet heel zonnig maar toch een 20/21 graden.
Als het goed is komt Ingrid morgen thuis met Sabrina. Reini haalt eerst hun moeder op uit het ziekenhuis in Stolzalpen en brengt haar thuis in Oberwölz en dan gaat hij Ingrid en Sabrina ophalen in Leoben en brengt hen naar huis. Jannick moet werken en omdat ze met een ambulance naar Leoben zijn gebracht heeft ze geen auto mee. Jan laten we nog niet rijden , we willen eerst op zeker gaan dat hij dat kan en mag.
Jan heeft de middag met in de tuin werken doorgebracht. Hij heeft een deel van de bodem omgespit en de stenen eruit gehaald. Als hij maar bezig is. Ik denk dat mijn achterburen van Seebacher met vakantie zijn en hun kat is op de bovenste verdiieping op het balkon opgesloten. Hij gaat zo te keer. Dus ik ben gaan kijken en omdat de ochtendkrant nog in de bus steekt zijn ze er dus inderdaad niet. Ik wilde bij de buren gaan vragen of zij wisten wie er daar voor de kassen en zo zorgt en toen wrong de kat zich tussen de houten latten door van het balkon maar dorst toch niet te springen wilde weer terug en viel naar beneden op de rand van het balkon eronder en san door naar beneden. Dus ik hem gelokt en geaaid en hij liep nog normaal dus ik denk dat hij er niets aan over heeft gehouden.
Eind van de middag kwam Jannick thuis en ik had zijn eten klaar. Daarna heeft hij bij hen nog een keer het bad met spul van zijn werk gedaan. En geloof me dat stinkt maar werkt dus wel. Daarna kon hij douchen zonder terugkomend water. Ik had zijn werkkleding vandaag allemaal gewassen morgen nog even kijken wat er ligt dan heb ik beneden alles weg gewassen. Het is nu 8 uur in de avond en de rust is weergekeerd. Theresa slaapt en wij hangen voor de tv. Ik blijf maar problemen houden met mijn rug en de uitstraling naar armen en benen. Dus ik loop zo veel als mogelijk met mijn schoenen aan wat ik in huis niet fijn vind. Maar dat helpt mij wel.
Let vooral bij de foto op het wc rolletje , hoe komt ze op het idee.