Bijna weekend

Gisteren had ik nog de 2e stoelkussen gewassen. De binnenkussens eruit dat gaat wel maar dan weer erin doen. Dat doe ik samen met Jan en ik doe ze nat weer er omheen. Dan spant het beter. Het is wel weer opgeknapt. En vanmorgen konden we er weer gewoon op zitten.

Ik was om 7 wakker van de wekker en eerst opgestaan voor de medicijnen want die vergeet ik nu steeds. Een half uurtje tv met ontbijt en dan op weg naar de sportschool. Na een hele dag en nacht met veel regen scheen de zon weer. Dan ga ik toch makkelijker de deur uit.
Na de sportschool gelijk door naar de apotheek en bij de Bauerladen Heiligen Geist Krapfen en Rogge Krapfen met Steierkas gekocht.
Dan heerlijk in de zon naar huis gewandeld. Dan baal ik dus dat Jan nog in de badkamer is dan is hij dus ook laat opgestaan. Hij was al onder de douche uit dus dan ga ik gelijk er onder en dan omkleden en aan de koffie. Als ik op hem moet wachten tot hij eruit is dan kan ik gelijk aan het middageten beginnen.
Koffie met een heiligengeest Krapfen en her en der wat gedaan. Steierkrapfen tussen de middag gegeten. Dan naar Stainach gereden. Ondertussen is het weer omgeslagen naar zwarte lucht en regen en onweer. In Stainach naar de Penny en de Landena. Dan Theresa een bericht gestuurd op haar horloge maar er kwam geen reactie. Dus ik zei tegen Jan rij even een stukje door dan kijk ik even. Er staan daar honderden kinderen op de bussen te wachten. En er kwam allemaal spoorwegpersoneel en een heel hoop bussen als Erzatz verkeer dus er reden weer eens geen treinen. Dan is het een grote chaos want behalve al die kinderen die met de bussen moeten ook heel veel die normaal met de treinen reizen. Ik zag Theresa niet maar zij had mij gezien. Dus snel naar de auto want de bui kwam al neer. Ze mag van Ingrid haar horloge niet dragen want dan kan Jannick zien waar ze is. Ik dacht dat het de bedoeling was dat een ouder weet waar het kind is en het kan een leven redden. Daarom wist ze ook niet dat wij haar konden oppikken.
Haar afgezet bij Ingrid en dan naar huis en nog een Chinese tomatensoep gegeten. Dan belde Jannick of wij iets konden ophalen en ja dat kan maar dan hebben we een probleem als Ingrid Sabrina brengt. Want Meli heeft daar om half 5 afgesproken. Jannick en Meli werken beide bij IPC en er zijn weer eens problemen bij de aanlevering van de melk. Daardoor moet Meli een deel van Jannicks lading meenemen want Jannick mag na 18 uur niet meer rijden. Meli is ook te laat daardoor waardoor ze geen stenenkanten kan ophalen. Dus gaan Jan en ik straks en Jannick zou kijken of het ook om 16 uur kan want dan halen we het wel.
Het loopt als alles goed gaat maar owee als er ergens iets niet klopt dan gaat niets meer.
Dus wij even na half 4 op weg en ik wist eigenlijk gelijk waar we moesten zijn en het bleek ook nog de flat te zijn waar vroeger Trixi en Dominik woonden. We moesten even een stukje meelopen en Jan met de auto er achter aan naar de tuin van haar. Stenen de auto in en weer naar huis. Het hoosde echt verschrikkelijk dus eerst even in de auto blijven zitten tot het wat minder werd. De stenen liggen nog in de auto. Even later kwamen Ingrid en de kinderen. Sabrina bleef bij ons en Theresa bracht zij naar taekwondo. Jan haalt haar straks. Sabrina was helemaal overstuur en ze moest huilen en zei als je vroeg wat er is dat ze moe was. Dus haar uitgekleed en naar bed gebracht waar ze als een blok in slaap gevallen is. Ze was ook veel te warm gekleed. Typisch Ingrid. Ik loop de hele dag in een short en shirtje.
Jan is ook eiegenwijs , hij vroeg hoelaat moet Theresa gehaald worden en ik zei ergens 10 over 7 staat hij om zes uur op en wil weg gaan . Dus ik zeg hem Jan dat is veel te vroeg. Nu is het kwart voor 7 en ook al zeg ik hem wacht nog een kwartier en ze belt toch als ze klaar is (het loopt vaak uit) Nee hij gaat haar nu halen.
Als hij terug komt kan Theresa wat eten en nog even bij ons blijven tenzij ze ook naar bed wil of naar haar eigen kamer.
Geen idee hoe laat Jannick en Meli er zijn. Jannick zou al terug moeten zijn want hij mag niet meer rijden maar is er niet. Misschien gestrand en dan wordt hij door iemand opgehaald.